پیاده روی جاماندگان اربعین برگزار نمی شود

    کد خبر :746104

حجت الاسلام حمید احمدی دبیر کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین صبح امروز (سه شنبه ۲۵ شهریورماه) در نشست خبری کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین ۱۴۴۲ اظهار کرد: با توجه به شرایط پیش آمده زائران و مشتاقان به پیاده روی اربعین نخواهند رفت؛ اما مراسم اربعین در ایران تعطیل نیست هر نوع برنامه فرهنگی و هنری با رعایت دستورالعمل ها و پیش فرض‌های ستاد کرونا برگزار خواهد شد.
او در ادامه بیان کرد: با شیوع ویروس کرونا ۷ برنامه برای برگزاری اربعین به ستاد اربعین دادیم؛ امسال اولین سالی است که سرداران بزرگ مقاومت که نقش اساسی در راه اندازی این مسیر دارند؛ در بین ما نخواهند بود.

او درخصوص پیاده روی جاماندگان اربعین در ایران اظهار کرد: امسال با توجه به سایر برنامه‌های در نظر گرفته شده؛ پیاده روی جاماندگان اربعین برگزار نخواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین احمدی با اشاره به اینکه با توجه به شرایط پیش آمده بیش‌ترین استفاده را از فضای مجازی خواهیم کرد، گفت: ۱۷ همایش بین المللی و ۱۲ نشریه با ۹ زبان طراحی شده است که با شروع اربعین این برنامه‌ها نیز اجرایی خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،او با اشاره با شعار اربعین امسال حسین (ع) کشتی نجات است، بیان کرد: ۴۰ برنامه قرآنی نیز با مشارکت قاریان از کشور‌های مختلف برگزار خواهد شد.

او در ادامه تصریح کرد: رادیو اربعین از شنبه هفته آینده فعالیت خودش را آغاز خواهد کرد همچنین نمایشگاه‌های اربعین نیز که هر ساله به همت سازمان اوج در مرز‌ها برگزار می‌شد، امسال در پارک ارم برپا خواهد شد.

دبیر کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین گفت: یک روز قبل از اربعین یعنی ۱۹ صفر مراسم عزاداری حسینی در اداره‌ها و نهاد‌های مختلف پیش‌بینی شده است و در روز اربعین علاوه بر برگزاری گردهمایی جاماندگان حسینی در بقاع متبرکه، طرح هر خانه یک حسینیه که در دهه اول محرم به صورت روضه خانگی برگزار شد، نیز در دستور کار قرار گرفته تا تبلیغات لازم در این زمینه انجام شود.

حجت‌الاسلام احمدی با اشاره اعزام موکب‌های سلامت به عراق تصریح کرد: در نظر داشتیم علاوه بر اعزام موکب سلامت، ۲۵۰ نفر را به عنوان تیم رسانه‌ای برای انعکاس اخبار اربعین به عراق اعزام کنیم که تاکنون عراق برای اعزام این تیم هم مجوزی نداده است.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید