پلیس راهور: شرایط مناسبی برای سفرهای جاده‌ای وجود ندارد

    کد خبر :796027

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور گفت: با توجه به لغزندگی جاده‌ها و کاهش میدان دید به علت پدیده گرد و خاک، شرایط مناسبی برای سفرهای جاده‌ای وجود ندارد.

سرهنگ احمد شیرانی در گفت‌وگو باباشگاه خبرنگاران پویا؛ در تشریح آخرین وضعیت محورهای مواصلاتی کشور اظهار کرد: در حال حاضر ترافیک در تمام جاده‌های کشور روان و در حال حرکت است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور با اشاره به بارش پراکنده باران در جاده‌های استانهای شمالی و مرکزی کشور، گفت: برابر پیش‌بینی سازمان هواشناسی بارندگی‌ها و وزش باد شدید امروز و فردا در اکثر استانهای کشور ادامه دارد و با توجه به لغزندگی جاده‌ها و کاهش میدان دید به علت پدیده گرد و خاک شرایط مناسبی برای سفرهای جاده‌ای وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در جاده‌های کشور در ایام نوروز، تصادفات روند افزایشی نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد، بیان کرد: سرعت و سبقت غیرمجاز، عدم توجه به جلو و خستگی و خواب‌آلودگی عمده‌ترین علل این تصادفات بوده است.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: سرعت و سبقت غیرمجاز ناشی از عجله و شتاب در رانندگی و عدم رعایت مقررات و بی‌احتیاطی در رانندگی است همچنین عدم توجه به جلو بیشتر ناشی از استفاده از تلفن‌همراه در حین رانندگی و سایر رفتارهایی است که باعث کاهش تمرکز در رانندگی می‌شود.

شیرانی، عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه را نیز بیشتر ناشی از خستگی، خواب‌آلودگی و اصرار بر رانندگی طولانی و بدون توقف دانست و یادآور شد: رانندگی در جاده‌ها در این ایام نیازمند آمادگی کامل، صبر، حوصله و رعایت حق تقدم در رانندگی است و به ازای هر دو ساعت رانندگی، به میزان 15 دقیقه توقف و تغییر وضعیت برای پیشگیری از خستگی توصیه می‌شود.

به گفته رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور، بیشتر حوادث جاده‌ای در فاصله 30 کیلومتری شهرها روی می‌دهد لذا رانندگان در این محدوده باید، دقت و احتیاط بیشتری در رانندگی داشته باشند.

این مقام انتظامی متذکر شد: برخورد با تخلفات حادثه‌ساز از مهمترین طرحهای کنترلی جاده‌ها است و با استفاده از دوربینهای مکانیزه ثبت تخلف و تیمهای گشتی محسوس و نامحسوس پلیس راه اجرا می‌شود.

وی عنوان کرد: در تخلفات حادثه‌ساز علاوه بر جریمه، نمره منفی در سوابق راننده ثبت شده و در ارزیابی رفتار رانندگان موثر است همچنین در صورت تکرار تخلفات حادثه‌ساز و رسیدن به سقف نمره، گواهینامه ضبط می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید