پلمب ۳۵ واحد متخلف در استان تهران

    کد خبر :408977

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه کلیه واحدهای صنعتی موظف به رعایت استانداردهای محیط زیست هستند، گفت: در شش ماهه اول امسال ۳۵ واحد صنعتی،کارگاهی و صنفی نیز که علیرغم تذکرات و اخطارهای قبلی متاسفانه اقدامی در جهت رفع آلایندگی واحد تحت مدیریت صورت نداده بودند بنابراین پس از طی مراحل قانونی پلمب شدند و از ادامه فعالیت این واحدها جلوگیری به عمل آمد.

کیومرث کلانتری افزود: واحدهای پلمب شده اغلب با ایجاد آلودگی آب ، خاک و هوا ، موجب تهدید علیه بهداشت عمومی و سلامت شهروندان شده بودند.

وی با بیان اینکه ۵۲۶۰ مورد پایش واحدهای صنعتی در شش ماهه نخست امسال انجام و بیش از ۱۷۰۰ اخطاریه قانونی به واحدهای آلاینده ابلاغ شد از پیگیری پرونده های قضایی واحدهای متخلف تا پلمب این واحدها خبر داد.

کلانتری با اشاره به اینکه در شش ماهه اول سال جاری ۱۷۵۴ واحد صنعتی و کارگاهی دراستان تهران اخطاریه زیست محیطی دریافت کرده‌اند،گفت: صدور و ابلاغ این اخطاریه‌ها به واحدهای متخلف بر اساس حدود ۶۱۷ مورد شکایات واصله وگزارشات مردمی و ۵۲۶۰ مورد پایش و بازدید کارشناسان محیط زیست استان از واحدهای صنعتی مستقر در استان صورت گرفته است.

به گزارش ایسنا وی در ادامه به انتقال ۱۲۷ واحد به محل مورد تایید سازمان حفاظت محیط زیست در نیمه نخست سال با پیگیری محیط زیست استان تهران اشاره و اظهارکرد: ۴۳۰ مورد ارائه خود اظهاری و ۱۱۹۴ مورد پیگیری پرونده‌های حقوقی طی این مدت صورت پذیرفته است.

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران کلانتری در پایان خاطرنشان کرد: پایش واحدهای صنعتی و خدماتی در سطح استان تهران همچنان با قوت ادامه خواهد داشت و با واحدهای آلاینده و متخلف برخورد قانونی خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید