پلتفرم ایکس به توییت های دروغین پولی نمی دهد

    کد خبر :1030745

X دیگر برای توییت‌هایی که اطلاعات نادرست را تبلیغ می‌کنند به سازندگان پولی پرداخت نمی‌کند. ایلان ماسک گفت که این شرکت در حال ایجاد “تغییر جزئی” در برنامه کسب درآمد خود است و توییت‌هایی که از طریق یادداشت‌های انجمن بررسی می‌شوند دیگر واجد شرایط پرداخت به عنوان بخشی از برنامه اشتراک درآمد X نیستند.

بازتاب-به نظر می‌رسد این بروزرسانی تلاشی برای حذف انگیزه‌های حساب‌های پرمخاطب برای انتشار اطلاعات نادرست ویروسی باشد. ماسک گفت: “ایده این است که انگیزه دقت را بیش از حس‌گرایی به حداکثر برسانیم. X همچنین اخیراً از مشارکت کنندگان یادداشت های انجمن خواسته است که منابع خود را در بررسی های واقعی ذکر کنند.”

آخرین تغییر زمانی رخ می‌دهد که محققان، بررسی‌کنندگان واقعیت و روزنامه‌نگاران در مورد میزان انتشار اطلاعات نادرست ویروسی در X در بحبوحه درگیری‌های جاری در اسرائیل و غزه هشدار داده‌اند. مقامات اتحادیه اروپا تحقیقاتی را در مورد مدیریت این شرکت با اطلاعات نادرست مربوط به جنگ آغاز کردند.

 

پلتفرم ایکس

 

به دنبال تسلط ماسک بر توییتر یک سال پیش، این شرکت تیم‌هایی را که مسئول مدیریت و تبلیغ توییت‌های معتبر درباره رویدادهای خبری فوری بودند، اخراج کرد و ابزارهایی را برای گزارش اطلاعات نادرست در برنامه حذف کرد. در مقابل، شرکت به ابزار بررسی حقایق با منبع جمعی تکیه کرده است. اما منتقدان گفته‌اند که یادداشت‌های انجمن دستکاری می‌شوند و بررسی‌های حقایق که توسط کاربر انجام می‌شود اغلب نمی‌تواند با حجم زیادی از دروغ‌های ویروسی، به‌ویژه مواردی که توسط حساب‌های تایید شده تبلیغ می‌شوند، همراهی کند.

یک تحلیل اخیر از NewsGuard، یک سازمان غیرانتفاعی که گسترش اطلاعات نادرست را دنبال می‌کند، نشان داد که 74 درصد از «ویروس‌ترین پست‌ها در X که اطلاعات نادرست درباره جنگ اسرائیل و حماس را پیش می‌برد، توسط حساب‌های «تأیید شده» X منتشر می‌شوند. همان‌طور که شایان سرداری‌زاده، محقق بی‌بی‌سی اشاره کرد، تغییر در توئیت‌هایی که یادداشت‌های اجتماعی برای پرداخت واجد شرایط نیستند، پیشتر توسط تعدادی از حساب‌های پرمخاطب مورد انتقاد قرار گرفته است که توییت‌های آن‌ها اغلب «توئیت‌های جامعه» است. ماسک اضافه کرد که «هر گونه تلاشی برای تسلیحات @CommunityNotes برای غیرفعال کردن افراد بلافاصله آشکار خواهد شد»، اما نگفته که این شرکت چگونه با تلاش‌های دستکاری مقابله خواهد کرد.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید