پشت پرده اجرای مخفیانه قانون کاتسا در ایران

    کد خبر :147042

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به پشت پرده اجرای مخفیانه قانون کاتسا در ایران، از اجرای مخفیانه اف.ای.تی. اف در ایران خبر داد.

جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بند 16 پیوست برجام گفت: در این قسمت در بحث تعلیق روابط پولی و بانکی برای ایران تضمین شده بود که اگر بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با یکی از شرکت های خارجی طرف باشد، گشایش مالی و پولی صورت می گیرد اما این بخش از برجام در قانون کاتسا نقض شده است.

وی افزود: با اجرای قانون کاتسا بانک مرکزی نمی تواند ضمانت و تضمین کند بلکه هر نهاد و شرکت ایرانی که ذینفع است، باید خود وارد شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه آقایان قبول کردند تا پایان سال جاری میلادی و آغاز سال جدید 30 مورد از تعهدات در رابطه با اف. ای. تی. اف را اجرایی کنند، افزود: آقایان ایران را متعهد کردند تا به این درخواست ها تن دهند.

کریمی قدوسی تاکید کرد: اجرای این 30 خواسته یعنی همان اجرای قانون کاتسا در ایران.

وی افزود: فردی به اسم احمدآبادی مسئول واحد اطلاعات مالی در وزارت اقتصاد و دارایی در کانون اجرای این خواسته اف. ای. تی. اف قرار دارد و مورد به مورد از رئیس جمهور دستور می گیرد.

چهره شاخص مجلس گفت: جالب است که وقتی موسسه اف. ای. تی. اف هر وقت مکاتبه ای انجام می دهد، به احمدآبادی رونوشت می زند.

کریمی قدوسی گفت: ما با دست خود داریم قانون کاتسا را اجرا می کنیم.

در گفتگو با افکار نیوز وی با اشاره به سفر سیف رئیس کل بانک مرکزی و برخی مقامات به چین در روزهای گذشته، گفت: مقامات چینی در رابطه با وضعیت اقتصادی ایران و انجام مراودات به آقایان می گویند شما در آینده نزدیک در وضعیت اقتصادی خود با مشکل مواجه می شوید چون اف. ای. تی. اف را عملا پذیرفتید.

قانون کاتسا قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم است که بر اساس آن ایران، کره شمالی و روسیه هدف قرار گرفته شده است.

این قانون راهبرد منطقه ای مقابله با تهدیدهای متعارف و غیرمتوازن ایران در خاورمیانه و شمال آفریقا، اعمال تحریم های بیشتر در پاسخ به برنامه موشک های بالستیک ایران، اعمال تحریم های مرتبط با تروریسم در رابطه با سپاه پاسداران، اعمال تحریم های بیشتر در رابطه با اشخاص مسئول در نقض حقوق بشر، اعمال تحریم های تسلیحاتی، تداوم تاثیر تحریم های مرتبط با حمایت ایران از تروریسم، گزارش درباره هماهنگی تحریم ها میان ایالات متحده و اتحادیه اروپا و گزارش درباره شهروندان آمریکایی بازداشت شده در ایران را شامل می شود.

قانون کاتسا چهارم مرداد 96 در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد و 11 مرداد ماه توسط ترامپ امضا شد . بر اساس این قانون دولت آمریکا موظف است ظرف 90 روز این تحریم‌ها را علیه ایران اعمال کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید