پسر بادامچیان چطور روزی یک مدل ماشین عوض می‌کرد؟

  • سیاسی
  • یکشنبه ۵ فروردین ۱۳۹۷ ۱۸:۱۳
    کد خبر :250293

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه گفت: خانمم، پسرم و دخترانم اگر بخواهند جایی بروند، ماشین و محافظ نمی‌آید آنها را ببرد و برگرداند. با ماشین عادی و مترو می‌روند. عادت ندارم فرزندانم با اخلاق بچه مسئول و بچه رئیس بار بیایند.
این روزها در نقد اشرافی‎گری، خیلی‎ها داد سخن می گویند؛ اما مهم آن است که مردم حرف کدام مسئول را درباره داشتن زندگی ساده باور می کنند؟ اسدالله بادمچیان زندگی عادی در سطح متوسط جامعه دارد. این عضو موتلفه اسلامی درباره حساسیت جامعه به موضوع آقازادگی صحبت کرد و گفت: نظارت مردم بر مسئولان را لازم و واجب می دانم. البته استکبار می کوشد به هر طریقی در نگاه مردم بی اعتمادی نسبت به مسئولان کشور ایجاد کند و متأسفانه اشتباهات برخی مسئولان نیز با اشتباهات شان به این مسئله دامن می زنند.

مشروح گفت و گوی نوروزی خبرآنلاین با بادامچیان را در ادامه بخوانید.

****

این روزها در فضای مجازی شایعاتی درباره زندگی مسئولان مطرح می شود که یک نوع بی اعتمادی در جامعه ایجاد می کند. اتفاقا شایعه ای هم در دهه هشتاد درباره رانت خواری پسر شما مطرح بود، چه طور شد این شایعه را شنیدید و چه واکنشی داشتید؟

چندین سال قبل، دوره دوم ریاست جمهوری آقای خاتمی بود، در سالن فرهنگیان شهر تفت به مناسبت سالروز شهادت شهیدان باهنر و رجایی سخنرانی داشتم و از ساده زیستی و رعایت هزینه کرد بیت المال صحبت کردم و گفتم «اگر کسانی همچون شهیدان باهنر و رجایی و لاجوردی سرکار باشند اموری مثل حقوق آنچنانی، دزدی و اختلاس اتفاق نمی افتد.»

در پایان سخنرانی سئوالاتی آمد و من هم عادت دارم که هم سئوالات را صریح می خوانم و پاسخ می دهم چون احترام مردم لازم است. یکی از سئوالات این بود «آقای بادامچیان شما که این حرف ها را می زنید، درباره آقازاده تان چه می گویید که روزی یک مدل ماشین عوض می کند؟» وقتی سئوال را خواندم حواس همه جمع شد، من هم در جواب گفتم «چه کنم می آورند پسرم هم استفاده می کند!»، با این جواب چُرت همه پاره شد(خنده). وقتی دیدم نگاه همه حضار متوجه من است، اضافه کردم «اما این هم یکی از دروغ هایی است که درباره ما می گویند. خدا دو سال پیش به من یک پسر داد، از این ماشین های کوچولو برایش می آورند و پسرم هم با آنها بازی می کند.» آن موقع همه خندیدند که چه طور در این سن و سال پسر دار شدم.

این موضوع برای گذشته است، اخیرا یکی از رفقا به من گفت «بادامچیان یک موضوع جالب اتفاق افتاده است، درباره سلامت مالی شما با کسی داشتم صحبت می کردم اما او مدعی شد، بادامچیان یک کارخانه چرم سازی بزرگ دارد»، گفتم «بادامچیان به من وکالت داده که هر کس چنین ادعاهایی درباره او مطرح و اثبات کرد آن کارخانه یا ملک را به نام طرف بزنم، کارخانه چرم سازی کجاست؟ برویم دونفری کارخانه را ببینیم و بعد من از طرف آقای بادامچیان کارخانه را به تو ببخشم، این وسط یک چیزی هم گیر خودم بیاید». بعد از این حرف طرف جواب داد که نمی دانم این کارخانه کجاست! در کل از این حرف ها زیاد است و کسانی که چنین مطالبی را می گویند وِل کن نیستند. در این 39 سالی که من در مسئولیت های مختلفی بودم کارنامه من پاک است.

حالا که آقازاده بزرگ شده، از فرصت آقازادگی استفاده می کند؟

خیر، 15 سالش است، به حمدالله خانمم، پسرم و دخترانم اگر بخواهند جایی بروند ماشین و محافظ نمی آید که آنها را ببرد و برگرداند. با ماشین عادی و مترو می روند. عادت ندارم فرزندانم با اخلاق بچه مسئول و بچه رئیس بار بیایند. این مسئله موجب می شود که آنها نتوانند زندگی عادی کنند. لذا زندگی من مثل افراد عادی و متوسط جامعه است.

آقای احمدی نژاد سال 88 درباره فرزندان آقایان ناطق و هاشمی صحبت هایی مطرح کرد …

آنها به من ربطی ندارد.

آیا نباید درباره فرزندان دیگر مسئولان هم منصف باشیم؟

اصلا این نوع برخوردها و مسائل صحیح نیست. چرا اینگونه مطرح کنیم؟ اگر فرزند مسئولی اهل خلاف بود، خلاف قانون و مقررات کرد، قوه قضائیه رسیدگی کند، اگر کسی مستندی درباره فرزند یک مسئولی دارد مثل آقای احمدی نژاد رفتار نکند که گفت «بگم بگم» و نگفت. ما چند هزار مسئول در کشور داریم، فرزندان آنها کار و زندگی خود را دنبال می کنند، یکی به دانشگاه می رود، یکی کاسب و یکی کارمند است. بنابراین یکی فقیر و یکی پولدار می شود، مثل بقیه مردم. حالا اگر کسی مسئولیتی بپذیرد فرزندانش چه کار کنند، اگر در اداره ای مشغول به کار شوند می گویند از رانت پدرش بود، اگر در شغل آزاد موفق باشد می گویند از رانت استفاده می کند!

در مجموع نظارت مردم بر مسئولان را لازم و واجب می دانم. البته استکبار می کوشد به هر طریقی در نگاه مردم بی اعتمادی نسبت به مسئولان کشور ایجاد کند و متأسفانه برخی مسئولان نیز با اشتباهاتشان به این مسئله دامن می زنند. مردم هم باید به اینگونه مسئولان در انتخابات ریاست جمهوری، مجلس و شوراها رأی ندهند و افراد پاک و منزه از این مسائل را انتخاب نمایند.

از موضوعات دیگری که امروز در فضای مجازی صحبت می شود بحث چند همسری مردان است که موافقان و مخالفانی دارد. گویا حزب موتلفه درباره چندهمسری و صیغه زنان، قوانین خاصی دارد، می‌فرمایید که چیست؟

من با شهیدان مطهری و بهشتی در حوزه احقاق حقوق اسلامی خانم ها کار کرده‌ام. عضو هیأت موسس و عضو شورای مرکزی جامعه زینب (س) هستم، برخی کشورهای دنیا را دیده‌ام و به لحاظ اجتماعی روی موضوع ازدواج کار کرده‌ام. بنابراین نسبت به حقوق خانم ها احساس مسئولیت داشتم و دارم. ازدواج یک موضوع طبیعی در کل جامعه انسانی است و هر مکتب و مسلک و هر جامعه نگاه و مقررات خود را درباره آن دارد. ازدواج در اسلام به دو نوع «دائم» و «موقت» انجام می شود که بهترینش ازدواج «دائم» است، چون زن و مرد به هم وفادارند و بچه های شان محفوظ می مانند. اما همیشه همه انسان ها نمی توانند به صورت تک همسری زندگی کنند. به لحاظ عقلی، شرعی و علمی بعضی مردها هستند که به داشتن همسر دوم مجبور یا نیازمند می شوند. مثلا همسر اولشان دچار مشکلاتی می شود که اگر این اتفاق نیفتد، حتی به زن اول بداخلاق می شوند. ضمن آنکه در برخی مناطق ایران چندهمسری رسم است.

براساس آیه قرآن یک مرد به شرط عدالت ممکن می تواند تا 4 همسر برای خود اختیار کند. مهم عدالت است باید به گونه ای این مسئله را اداره کرد که چه با یک همسری و چه با دو یا سه همسری ظلم پدید نیاید. بعد از پیروزی انقلاب من و مرحوم خانم بهروزی در این زمینه کارهای بسیار مهمی در مجلس دوم انجام دادیم. یک خاطره جالبی هم دارم؛ روزی خانم بهروزی در مجلس دوم پیش من آمد و گفت «یک طرحی را نمایندگان خانم نوشتند که هر مردی زن دوم گرفت به چند سال زندان محکوم شود. از آنجا که شما طرفدار حقوق خانم ها هستید آوردم شما این طرح را امضا کنید» گفتم «بله امضا می کنم منتها با یک شرط»، گفت «چه شرطی» گفتم «رسم است بله را باید خانم ها بگویند، اگر خانم ها زن دوم نشوند مردها که نمی توانند به زور زن دوم اختیار کنند. به نظرم باید این مجازات زندان برای زن دوم باشد! به این معنا که هر خانمی زن دوم آقایی شد چندسالی زندان شود»، مرحوم خانم بهروزی خندید گفت «این کار امکان ندارد»، گفتم «بله، اسلام حساب شده عمل می کند».

الان در غرب تک همسری مطرح است چقدر آنجا فساد و فحشا وجود دارد. این همه پرونده تجاوزهای جنسی برای چیست؟ ما از خدا عاقل تر که نیستیم! در موضوع مهریه هم اسلام می گوید «به طوری تعیین شود که در صورت طلاق یا فوت همسر، زن بتواند خود را اداره کند» اما امروز می بینیم مهریه یک تجمل شده است. پسر جوانی به خواستگاری دختری می رود، برایش مهریه چند هزار سکه ای تعیین می کنند، روی چه حسابی چنین دینی را به گردن او می گذارند؟ که وقتی خدای نکرده کار به طلاق بکشد نتواند ادا کند.

بر همین اساس مجلس مصوب کرد مهریه تا 100 سکه به لحاظ قانونی پیگیری و اخذ شود اما از آن به بعد مجازات زندان ندارد. در حزب موتلفه هم گفتیم اگر کسی ضرورتا و به طور رسمی زن دوم بگیرد مشکلی نیست اما اگر کسی مخفی و بی سروصدا و هوسی زن اختیار کند، موتلفه با او برخورد می کند. اما اگر کسی در موتلفه صیغه کند، اخراج می شود. چون موتلفه مورد اعتماد مردم است، دختران و همسران مردم به موتلفه رفت و آمد دارند، اگر کسی بخواهد روابط غیررسمی در موتلفه برقرار کند، به اعتماد مردم آسیب می خورد. دقیقا مثل یک امام جمعه یا نماینده مجلس می ماند که اگر صیغه کند و جامعه متوجه شود اعتماد مردم به آن جایگاه سلب خواهد شد. یکی از دلایلی که موجب ردصلاحیت برخی نامزدهای انتخابات مجلس می شود، همین داشتن صیغه است. چون در مراجعات مردمی خانم ها نیز می آیند تا با طرح مشکلات شان برای نماینده، راه حلی پیدا کنند. بنابراین نماینده مجلس باید حافظ شأن و حیثیت آنها باشد و ناموس موکلین را پاسداری کنند، نه اینکه در پی برآوردن هوس هایش باشد.

نمی دانم شما چرا این سئوال را مطرح می کنید. الان مشکل مردم که دو همسری مخفی چند نفر از مسئولان نیست. مشکل اصلی ازدواج است که همان تک همسری اختیاری مردم و مسئولان ماست. این سئوال ها درباره مسائل فرعی، کانال انحرافی است. شما بپرسید انقلاب اسلامی برای بانوان چه کرده است آن گاه انبوهی از خدمات نظام را خواهید دید. مثلا تبدیل کمتر از 50 هزار زن دانشجو در سال 57 به 3 میلیون دانشجوی دختر، موقعیت بخشی به بانوان که با حفظ عفاف و حجاب و ارزش های اسلامی در مسئولیت هایی دولتی و غیردولتی حضور دارند، گرفتن همسر دوم با رضایت همسر اول، محاسبه قیمت مهریه به نرخ روز به دلیل کاهش ارزش ریال و… مثلا در سال ازدواج 1340 با این مبلغ مهریه که مثلا 10 هزار تومان است، چند سکه در آن سال با 10 هزار تومان می شد خرید. مثلا 20 سکه طلا می شد بخرند. حالا مهریه را به قیمت 20 سکه طلای امروز که معادل 30 میلیون تومان است محاسبه و به زوجه پرداخت می شود. تغییر فرهنگ خانواده که از فرهنگ شوهرسالاری امروز به زوج سالاری تغییر یافته است و همسران با محبت و پیوند محکم و یگانگی (یک نفس) با هم رفتار می کنند. اوج رشد فکری و عاطفی به ویژه در همسران و مادران و دختران شهدا مشاهده می شود. الگو شدن زن مسلمان با حجاب برتر چادر برای بانوان سایر کشورها از جمله موارد دیگری است که نیاز به گفتن ندارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید