پرده‌ی هوا راه حلی تازه برای آرامش مشتریان شما

    کد خبر :793678

حتما این تجربه را داشته‌اید که با ورود به هریک از فروشگاه‌ها یا مراکز تجاری و اداری، به صورت ناگهانی، جریان باد شدیدی به صورت شما پرتاب می‌شود و ظاهر و موهای شما را کاملا آشفته می‌کند. این روزها در اغلب ورودی ساختمان‌ها، یک جریان هوای دمنده دیده می‌شود که به آن پرده‌ی هوا می‌گویند. پرده‌ی هوا در قسمت بالای درب ورودی نصب می‌شوند و با دمش قدرتمند باد، دو فضا را از یکدیگر متمایز می‌کنند. اولین و ساده‌ترین کار پرده‌ی هوا، ایجاد جریان مداوم هوا است. اما این محصول برای اهداف مختلفی به کار گرفته می‌شود.

کاربردهای مختلف پرده‎ی هوا

1. افزایش راحتی و آرامش مشتریان

راضی نگه‌ داشتن مشتریان، مهم‌ترین اصل کسب و کارهایی نظیر رستوران‌ها است. اگر دمای هوا مطلوب نباشد، می‌تواند به نارضایتی مشتریان منجر شود و بر روی بهره‌وری کارکنان نیز تاثیر بگذارد. در طول زمستان زمانی که درب فروشگاه باز می‌شود، هوای گرم بر اثر جریان همرفتی خارج می‌شود. پرده‌ی هوا این جریان را مختل کرده و آن را جایگزین هوای ورودی سرد می‌کند. پرده‌ی هوا هم در روزهای سرد و هم در روزهای گرم، باعث می‌شود مشتری در یک محیط راحت نزدیک به درب اصلی بنشیند. ترکیب پرده‌ی هوا، یک جمع خودمانی و دوستانه و طراحی داخلی گیرا می‌تواند توجه مشتری‌ را به خود جلب کند و آنها را برای مدت بیشتری داخل نگه دارد.

2. کاهش هزینه‌های انرژی

درب باز فروشگاه مشتریان را به داخل دعوت می‌کند، اما باعث دعوت ناخواسته‌ی هوای سرد هم می‌شود. سیستم‌های گرمایی سنتی برای مکان‌های بزرگ کارایی مطلوبی ندارد. پرده‌ی هوا با ایجاد یک در نامرئی از ورود هوای خارجی جلوگیری کرده و خروج هوای داخل را محدود می‌کند. هم‌چنین دمای فضای داخل را مطلوب نگه می‌دارد. این امر باعث کاهش فرسودگی سیستم گرمایی یا سرمایی شما می‌شود. هم‌چنین با جلوگیری از اتلاف گرما، باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های انرژی می‌شود.

3. افزایش هوای تمیز

پرده‌ی هوا با ایجاد محدودیت در حرکت حشرات پرنده و سایر آلاینده‌ها مانند گرد و غبار و دود باعث ایجاد محیط سالم و بهداشتی می‌شود. این دستگاه به منظور ایجاد مانع بر اساس گردش مجدد هوای تاسیسات در برابر جریان آرام یک دریچه‌ی باز طراحی شده است. به این ترتیب نفوذ هوای بیرون را به داخل سخت می‌کند.

4. کاهش فشار سیستم‌های سرمایش و گرمایش

تعبیه‌ی یک پرده‌ی هوای کارآمد، اتلاف حرارت از طریق درب را به شدت کاهش می‌دهد. با کاهش اتلاف گرما، فشار اضافی و غیرضروری از روی سیستم گرمایشی برداشته می‌شود. این موضوع می‌تواند به استفاده‌ی کمتر و افزایش طول عمر و عملکرد سیستم گرمایش منجر شود. برای سیستم تهویه هوا در روزهای گرم تابستانی نیز همین تاثیر را دارد.

در هنگام خرید پرده‌ی هوا باید به چه نکاتی توجه کنید

پرده‌ی هوا در قسمت بالایی درب ورودی فضاهایی نظیر سردخانه‌ها، کارگاه‌ها نصب می‌شود. شما می‌توانید بسته به فضای مورد نظر خود، از میان مکانیزم‌های متنوع شامل فن‌های مماسی یا گریز از مرکز و تکنولوژی‌های مختلف گرمایش پرده‌‌های گرم و سرد را انتخاب کنید. برای انتخاب مطمئن‌ترین و کارآمدترین مدل پرده‌ی هوا، باید به موارد زیر توجه کنید.

نوع درب ورودی

اول از همه باید به محل نصب پرده‌ی هوا فکر کنید، چه یک درب لولایی باشد، چه اتوماتیک و چه گردان. تقریبا برای هر شرایطی یک مدل وجود دارد و بعضی از مدل‌ها، امکان نصب افقی (برای گرمایش از سطح زمین به بالا) یا نصب عمودی (برای گرمایش از کنار هم) را می‌دهد.

عرض درب

برای اینکه مطمئن شوید که پرده‌ی هوای شما با حداکثر توان خود کار می‌کند، باید هم عرض در یا کمی عریض‌تر باشد. این موضوع باعث می‌شود، اتلاف گرما از دو طرف درب محدود شود. اگر درب بسیار پهنی دارید، می‌توانید چندین پرده‌ی هوا تهیه کنید تا به طور همزمان کار کند.

ارتفاع درب

ارتفاع درب، نوع جریان هوا را تعیین می‌کند. شما باید مطمئن شوید که سد حرارتی با سرعت دلخواه به زمین می‌رسد. اگر جریان هوا خیلی ضعیف باشد، پرده‌ی هوا نمی‌تواند در برابر سرما، عملکرد بهینه داشته باشد و بیهوده انرژی مصرف خواهد کرد. از طرف دیگر، دستگاه بیش از حد قدرتمند، می‌تواند کارایی کمتری داشته باشد چرا هوای اضافی تولید می‌کند. علاوه برآن هرچه دستگاه قدرتمندتر باشد، آلودگی صوتی بیشتری ایجاد می‌کند. در هر صورت باید دستورالعمل‌های سانده را دنبال کرده و آن را در حداکثر ارتفاع نصب کنید.

انتخاب بهترین پرده‌ی هوا برای فروشگاه شما

عوامل محیطی مختلفی بر انتخاب پرده‌ی هوای تاثیر می‌گذارد. بنابراین پیش از خرید باید آنها را اندازه‌گیری کرد از جمله:
• متوسط دمای داخل اتاق
• شرایط بیرونی، جهت و موقعیت قرارگیری فضای مورد نظر شما تعیین کننده‌ی نحوه‌ی کارکرد پرده‌ی هوا است.
• تعداد پنجره‌، در، اتاق و بقیه‌ی قسمت‌های خانه یا ساختمان می‌تواند تاثیر قابل توجهی داشته باشد
• اختلاف فشار بین هوای داخل و خارج

شما می‌توانید ادستگاه پرده‌ی هوا را در دو مدل پرده‌ی هوای صنعتی و پرده‌ی هوای تجاری-اداری را با توجه به فضای مورد نظر خود تهیه کنید. اگر قصد خرید پرده‌ی هوا را دارید می‌توانید از خرید کالای اقساطی استفاده کنید و درب ورودی خود را به جدیدترین تکنولوژی روز دنیا مجهز نمایید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید