پخش مناظرات انتخاباتی با حضور رابط ناشنوایان از شبکه سلامت

    کد خبر :817372
پخش مناظرات انتخاباتی با حضور رابط ناشنوایان از شبکه سلامت

رئیس سازمان بهزیستی کشور درباره برنامه‌های مناظره انتخاباتی گفت: قرار است برنامه‌های مناظره‌های انتخاباتی ریاست جمهوری در شبکه سلامت برای افراد دارای معلولیت ناشنوایی مناسب‌سازی شود.

وحید قبادی دانا در برنامه هفدهمین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور با بیان اینکه کار زیاد انجام شده و انجام می‌شود اما کاستی هم زیاد است، گفت: یعنی هرچه کار انجام می‌شود باز کار مانده بسیار است و شاید نمود واقعی را برای کسانی که این مناسب سازی برای آنها انجام می‌شود، بعد از فعالیتهای گسترده، احساس نشود و همچنان احساس کنند که کاری نشده یا کاستی‌هایی وجود دارد.

وی ادامه داد: بسیاری از آنها به زیرساختهای موجود بستگی دارد؛ ابنیه، اماکن، راه‌ها، پیاده‌روها، ساختمان‌های دولتی و غیردولتی از قبل ساخته شده و هم سطح سازیها لحاظ نشده است. برخی از کارهای اصولی صورت می‌گیرد که خود را در سال‌های آینده نشان می‌دهد؛ مانند بحث هم‌سطح‌سازی که در شهرداری تهران مدنظر قرار گرفت و یا کارهای خوبی که در وزارت راه و شهرسازی یا سایر وزارتخانه‌ها انجام شد.

رییس سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: صدا و سیما نیز در این دوره در حوزه‌های مختلف همکاری خوبی هم از جهت فرهنگ‌سازی در این زمینه و هم در زمینه مناسب‌سازی فعالیت‌های رسانه‌ای و مدیا برای افراد دارای معلولیت داشته است. مفهوم مناسب‌سازی فقط مناسب‌سازی فیزیکی برای معلولین جسمی و حرکتی نیست. مناسب سازی برنامه های تلویزیونی برای ناشنوایان اقدام خوبی بوده که شبکه سلامت جهش خوبی را برای فیلم‌های سینمایی، انجام داده است.

قبادی دانا با اشاره به برنامه‌های مناظره انتخاباتی گفت: دیروز هم برای بحث انتخابات، همکاری خوبی را بلافاصله وزیر کشور به عنوان رییس ستاد مناسب‌سازی کشور و همچنین عسگری دستور دادند که برنامه‌های مناظره های انتخاباتی ریاست جمهوری هم در شبکه سلامت برای افراد دارای معلولیت ناشنوایی مناسب‌سازی شود.

رییس سازمان بهزیستی با بیان اینکه اگر یکان یکان اعضا و آحاد جامعه اعتقاد، شناخت و بینش درستی را درباره بحث مناسب‌سازی پیدا کنند می‌توان امید داشت که این کار به خوبی صورت گیرد، خاطرنشان کرد: البته نواقص و کاستی‌هایی هم وجود دارد و باید این را بپذیریم و نباید واکنش خاصی را نسبت به آن داشته باشیم. حق با افراد دارای معلولیت است، آنها حق دارند که شرایط مناسب برایشان تاکنون ایجاد شده باشد، اما زمان می‌برد. کشورهایی هم که به این مهم دست پیدا کردند در زمان طولانی بوده و اینگونه نبوده که یکباره این کار انجام شود. اینکه جلسات در سطوح بالای مسئولیتی در حال انجام است و نظم خوبی پیدا کرده این نوید را می‌دهد که این کار به نحو بهتری انجام شود.

در ادامه این جلسه «عبدالرضا گلپایگانی» معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران گفت: در سال گذشته 8 جلسه متداول داشتیم که یکی از جلسات در استان یزد برگزار شد، همچنین چهار جلسه بی‌نظیر داشتیم که یک جلسه با حضور شهردار تهران و سه جلسه با حضور سه وزیر راه و شهرسازی، وزیر آموزش و پرورش و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

به گزارش ایلنا، وی خاطرنشان کرد: اقدامات خوبی در حال انجام است و جای کار بسیاری در حوزه مناسب‌سازی است. باتوجه به پیگیری و دستور دکتر قبادی دانا مبنی بر بحث رابط ناشنوایان در برنامه مناظره انتخاباتی، طبق دستور ایشان، روز گذشته با وزیر و رئیس سازمان صدا و سیما مکاتبه‌ای داشتیم و پیگیری‌هایی انجام شد که امروز برنامه مناظرات با حضور رابط ناشنوایان در شبکه سلامت پخش خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید