پایان فعالیت اسپاتیفای در روسیه

    کد خبر :897420

اسپاتیفای ارائه سرویس‌های خود را در روسیه به‌خاطر حمله این کشور به اوکراین متوقف کرد.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار_این شرکت در بیانیه خود با اشاره به قانون جدید روسیه که انتشار اخبار نظامی جعلی را به ۱۵ سال زندان محکوم می‌کند گفته است:

ما معتقدیم که باید همچنان به فعالیت خود در روسیه برای انتشار اخبار و اطلاعات درست و قابل‌اعتماد از منطقه ادامه می‌دادیم، اما قانون جدید این کشور دسترسی به اطلاعات را محدود کرده و آزادی بیان را سلب می‌کند. به همین‌خاطر ما برای حذف سلامتی کارکنان و شنوندگان اسپاتیفای قصد داریم که فعالیت خود را در روسیه متوقف کنیم. ما از اوایل ماه آوریل سرویس‌های خود را به‌طور کامل در داخل کشور روسیه مسدود خواهیم کرد.

گفتنی است اسپاتیفای چند روز بعد از حمله روسیه به اوکراین، اخبار منتشرشده توسط خبرگزاری‌های راشاتودی و اسپوتنیک را متوقف کرد و دفتر خودش را نیز در روسیه بست. حالا این شرکت تصمیم گرفته سرویس استریم خودش را نیز در روسیه متوقف کند. این درحالیست که چند هفته پیش امکان خرید اشتراک در روسیه نیز غیرفعال شده بود. اسپاتیفای در حال حاضر بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین سرویس استریم موسیقی محسوب می‌شود که در روسیه نیز میلیون‌ها کاربر فعال دارد.

علاوه بر اسپاتیفای، شرکت‌های دیگری مانند فیس‌بوک و اینستاگرام نیز فعالیت خود را در روسیه متوقف کرده‌اند. روسیه نیز در واکنش به این موضوع قوانین جدیدی وضع کرده است. به نظر می‌رسد تحریم روسیه روز به روز شدیدتر می‌شود. هدف از این تحریم‌ها نیز فشار آوردن به مردم برای اعتراض به جنگ و خشونت و پایان تهاجم به اوکراین است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید