پاکستان به دلیل وجود محتوا توهین آمیز ویکی‌پدیا را فیلتر کرد

    کد خبر :972617

وزارت ارتباطات پاکستان به دلیل وجود محتوا توهین آمیز در ویکی‌پدیا تصمیم گرفت پس از 48 ساعت کندی سرعت سایت، آن را کاملا فیلتر کرد.

بازتاب-یکی ازسخنگویان این وزارت خانه به بلومبرگ گفته است که سازمان دایره المعارف این کشور به دلیل عدم حذف محتوا توهین آمیز ویکی پدیا تصمیم به فیلتر آن گرفت. سخنگوی این وزارت خانه بیان داشت که 1 فوریه اقداماتی صورت گرفت تا محتوا توهین آمیز حذف شود، اما ویکی‌پدیا آن را حذف نکرده و در مقابل پاکستان تصمیم به فیلتر گرفته است.

کشور پاکستان سعی دارد کنترل بیشتری روی محتوای فضای مجازی داشته باشد و همین امر موجب شد تا شاهد مسدود شدن و فیلترینگ برخی سایت‌ها از جمله  ویکی‌پدیا باشیم. در حال حاضر ویکی‌پدیا در بیشتر کشورها فیلتر نیست اما پاکستان با مشاهده چنین محتوایی با توجه به قوانین کشور خود تصمیم به چنین حرکتی گرفت.

ویکی‌پدیا

در سال 2020 هم پاکستان تصمیم به فیلتر تیک تاک با وجود محتوا ناشایست گرفت. بنابراین انتظار داریم فیلترینگ سایت‌ها از سوی مسئولان پاکستان ادامه پیدا کند و در آینده شاهد مسدود شدن برخی سایت‌های دیگر باشیم.

برخی کشورها برای کنترل بیشتر فضای اجتماعی خود محدودیت‌هایی را در بحث فضای مجازی اعمال می‌کنند. مشخص نیست این سایت توسط وزارتخانه ارتباطات مشخص نیست باز خواهد شد یا خیر.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید