پاسخ سخنگوی قوه قضاییه به علت احضار امضاکنندگان بیانیه ۷۷ نفره؛ «انتقاد با حمایت از آشوبگران فرق می‌کند»

  • سیاسی
  • سه شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۸ ۱۲:۴۳
    کد خبر :661905

سخنگوی قوه قضاییه درباره احضار و بازداشت برخی امضاکنندگان بیانیه ۷۷ نفر واکنش نشان داد و گفت: بیانیه اصلاح‌طلبان تنها یک بیانیه سیاسی نبود، انتقاد با حمایت از آشوبگران فرق می‌کند.

 

غلامحسین اسماعیل سخنگوی قوه قضاییه درباره بیانیه ۷۷ نفر و احضار و بازداشت امضاکنندگان آن گفت: توصیه‌ای که به جریان‌های سیاسی چه اصلاح‌طلب و چه اصولگرا این است که مانند همه مردم صف خودشان را از صف کسانی که مقابل نظام ایستاده‌اند، جدا کنند.

 

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد برخی از عناصر داخل این بیانیه باید از آن چه منتشر شده تبری و برائت بجویند.

 

بیانیه اصلاح‌طلبان تنها یک بیانیه سیاسی نبود

 

به گزارش ایلنا،اسماعیلی خاطرنشان کرد: اینکه می‌گویند چون مربوط به این جریان بوده است افراد بازداشت شده‌اند درست نیست آنچه اتفاق افتاد این بود که بیانیه صادر شده تنها یک بیانیه سیاسی نبود، بلکه همراهی با دشمنان و حمایت از اغتشاشگران بود و این افراد باید پاسخگو باشند.

 

وی افزود: برخی از این افراد امضایشان را قبول نداشتند و می‌گفتند امضای ما را گذاشتند و بعضی دیگر گفتند ما بیانیه را نخوانده امضا کردیم، برخی‌ها می‌گفتند این بیانیه آن نبود که ما امضا کردیم، می‌بینید که این جمعیت این گونه نسبت به این بیانیه صحبت می‌کنند، آیا باید نسبت به این اتفاقات بی‌تفاوت بود؟ اقدامات صورت گرفته باتوجه به سیاست‌ها بود. بعضی از افراد که احضار شدند و با قرار وثیقه آزاد شدند، یکی، دو نفری هم در بازداشت هستند وثیقه تامین نکردند، قرار بر بازداشت موقت نیست و این افراد هم با قرار وثیقه آزاد خواهند شد.

 

اسماعیلی درباره این که هفده نفر از اصلاح‌طلبان در رابطه با بیانیه اخیر بازداشت شدند و تاجزاده هم مسئولیت آن را برعهده گرفته است آیا این در روند قضایی پرونده تاثیرگذار است؟ گفت: بررسی قضایی برای ما ملاک است و تصمیم قضایی و اظهارنظر نهایی انجام نشده است. تا زمانی که بررسی‌ها تمام نشده است نمی‌توان گفت فلانی مجرم است و اینها باید در فرایند رسیدگی و تحقیقات مشخص شود.

 

انتقاد با حمایت از آشوبگران فرق می‌کند

 

وی درباره اینکه با توجه به اینکه در آستانه انتخابات هستیم به نظر نمی‌رسد که نسبت به بیانیه موسوم به ۷۷ نفر سخت گیری شده است و با توجه به اینکه دادستان کل کشور اعلام کرده یکی از راه‌های اعتراض نامه‌نگاری است آیا این افراد جرمی انجام دادند؟ گفت: ای کاش به جای اینکه فقط به بیانیه ۷۷ نفر توجه شود به بیانیه بیانیه ۷۷۷ نفر توجه می‌شد. چه شده که ما فقط دغدغه این افراد را داریم که در مواقع بحرانی بحران آفرینی می‌کنند. در آن بیانیه هم انتقاداتی مطرح است اما انتقاد با حمایت از آشوبگران فرق می‌کند. دادستان کل هم گفتند که یکی از راه‌های اعتراض نامه مکتوب است اما همانگونه اعلام کردیم صف کسانی که معترض بودند با صف اغتشاشگران جدا است چرا در حوزههای دیگر و در بیان مطالب دیگر صف منتقد را از صف کسانی که دنبال تخریب و تضعیف هستند، جدا نمی کنیم؟ بیاییم صف‌ها را جدا کنیم. فعلا در این باب قضاوت نمی‌کنیم اجازه بدهید بررسی‌ها انجام و نتایج اعلام شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید