َشیائومی و انتشار رابط کاربری MIUI Go

    کد خبر :902761

از زمان معرفی سیستم‌عامل اندروید Go توسط شرکت گوگل حدودا 5 سال گذشته است. در واقع اندروید Go نسخه ساده شده سیستم‌عامل موبایلی گوگل برای دستگاه‌های مقرون‌به‌صرفه با ظرفیت پایین رم و حافظه داخلی محسوب می‌شود.

بازتاب –اندروید گو در مقایسه با ورژن اصلی اندروید فضای کمتری از حافظه را اشغال نموده و ورژن‌های سبک شده اپلیکیشن‌های کلیدی گوگل نیز به‌طور ویژه برای این پلتفرم منتشر شده‌اند. پیش از این دستگاه‌های متعددی با ورژن سبک شده اندروید روانه بازار شده‌اند؛ اما محبوبیت آنها در میان کاربران چندان چشمگیر نبوده است. با این‌حال کمپانی شیائومی تصمیم گرفته تا تجربه گوگل را تکرار نماید. در این راستا غول چینی در تدارک انتشار رابط کاربری MIUI Go است. این رابط همان‌طور که نام آن نیز نشان می‌دهد؛ گونه‌ای از اندروید Go به سبک چینی محسوب می‌شود.

MIUI Go دستگاه‌های مقرون‌به‌صرفه با ظرفیت رم محدود را هدف قرار داده و احتمالا بر پایه اندروید 11 گو ادیشن تولید شده است. این‌بار نیز اصول کار مشابه الگوی به‌کارگیری شده در نسخه استاندارد MIUI است: سیستم‌عامل اندروید به‌عنوان پایه و مبنا در نظر گرفته شده و پوسته اختصاصی شیائومی بر روی آن قرار می‌گیرد. همچنین MIUI Go احتمالا شامل مجموعه‌ای از اپلیکیشن‌های سبک گوگل نظیر YouTube Go، Gmail Go  و Google Maps Go خواهد بود. این برنامه‌ها فضای محدودی از حافظه را اشغال نموده و برای استفاده در دستگاه‌های ارزان‌قیمت‌ ایده‌آل هستند. این برنامه‌ها کلیدی‌ترین قابلیت‌ها را در اختیار کاربران قرار داده و از طراحی ساده‌تری نسبت به ورژن‌های استاندارد برخوردار خواهند بود.

بر اساس پیش‌بینی‌ها پوکو C40 نخستین اسمارت‌فون مجهز به رابط کاربری MIUI Go به‌شمار خواهد رفت. همچنین این هندست اولین دستگاه کمپانی مجهز به تراشه برند JLQ قلمداد می‌شود. پیش‌بینی میزان موفقیت این پیکره‌بندی امری کاملا دشوار است. در هر صورت بعید است که MIUI Go تنها برای یک مدل اسمارت‌فون منتشر شود. این موضوع بدان معناست که در آینده احتمالا شاهد عرضه تعداد زیادی اسمارت‌فون از این طیف خواهیم بود.

کمپانی شیائومی در اواخر سال گذشته میزبان رویداد بزرگ معرفی محصولات جدید خود بود. البته این مراسم با محوریت اسمارت‌فون‌های پرچم‌دار برند چینی موسوم به شیائومی 12 و شیائومی 12 پرو برگزار شد. با این‌حال در رویداد فوق شاهد رونمایی از نوآوری‌های دیگری نیز بودیم که از جمله آنها می‌توان به رابط کاربری MIUI 13 و ورژن مخصوص تبلت آن با نام MIUI 13 Pad اشاره کرد.

لی جون؛ مدیرعامل و بنیان‌گذار شیائومی اعلام کرد که پوسته جدید اندروید با اصلاحات عمده در زمینه حفظ حریم خصوصی و امنیت بالاتر شناخته خواهد شد. همچنین این اینترفیس امکان ادغام عمیق‌تر و یکپارچه‌تر دستگاه‌های مختلف در اکوسیستم شیائومی شامل اسمارت‌فون‌ها، تبلت‌ها، گجت‌های پوشیدنی هوشمند و سایر محصولات مجهز به دستیار صوتی XiaoAI را فراهم می‌کند.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید