ویروس کرونا؛ اولین مرگ خارج از چین به ثبت رسید

    کد خبر :681612

یک مرد چینی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در فیلیپین فوت کرد و این اولین مورد ثبت شده مرگ بر اثر این ویروس مرگبار در خارج از چین است.

به گزارش بی بی سی، این بیمار ۴۴ ساله، اهل شهر ووهان در ایالت هوبی بود که برای اولین بار ویروس در ماه دسامبر سال گذشته میلادی آنجا مشاهده شد.

به گفته سازمان بهداشت جهانی، به نظر می‌رسد که این فرد پیش از سفر به فیلیپین مبتلا به این ویروس شده باشد.

بیش از ۳۰۰ نفر تاکنون بر اثر ویروس کرونا کشته شده‌اند که اکثریت آنها از شهر هوبی بوده‌اند.

تاکنون ۱۴ هزار نفر در سراسر جهان به این ویروس مبتلا شده‌اند.

به گفته اداره بهداشت فیلیپین فرد فوت شده پس از بستری شدن در بیمارستانی در مانیل، پایتخت این کشور، علائم ذات‌الریه بسیار شدیدی را از خود بروز داد.

به گفته مسئولان بهداشتی فیلیپین، وی از ووهان و از طریق هنگ کنگ همراه با یک زن ۳۸ ساله چینی که او هم به کرونا مبتلا شده به فیلیپین سفر کرده بودند.

نماینده سازمان بهداشت جهانی در فیلیپین از مردم خواسته است تا آرامش خود را حفظ کنند و گفته است: “این اولین مورد مرگ خارج از چین است با این حال باید توجه داشته باشیم که منشا این ویروس داخل فیلیپین نبوده و بیمار از مرکز شیوع این بیماره به آنجا سفر کرده است”.

یک رسانه محلی از قول وزیر بهداشت فیلیپین نوشته است: “وضعیت این بیمار در حال بهتر شدن بود” اما در ۲۴ ساعت گذشته وضعیت جسمانی‌اش رو به وخامت گذاشت.

این مقام فیلیپینی گفته است: “ما با سفارت کشور چین در تماس هستیم تا در خصوص جسد این بیمار براساس استانداردهای بین‌المللی در خصوص بیماری‌های اینچنین عمل کنیم”.

وزارت بهداشت فیلیپین در حال حاضر تلاش دارد تا افرادی که با این فرد در یک پرواز بودند را شناسایی کند تا آنان قرنطینه شوند.

این وزارتخانه گفته است که تمام کسانی هم که با این مرد و زن در تماس بوده‌اند مانند کارکنان هتل نیز قرنطینه خواهند شد.

مرگ این فرد پس از آن صورت گرفت که فیلیپین ورود هرگونه مسافر از مبدا چین به این کشور را ممنوع کرد.

به گزارش فرارو،کشورهای زیادی در سراسر جهان مرزهای‌شان را بر مسافرانی که از مبدا چین سفر می‌کنند بسته‌اند و مقامات رسمی در تلاشند تا از انتشار این ویروس به راههای مختلف جلوگیری کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید