ویتامین d3 خطر ضعف را کاهش می دهد؟

    کد خبر :940471
ویتامبن دی 3

شکنندگی به عنوان کاهش ذخیره فیزیولوژیکی و توانایی مقابله با استرس‌های حاد تعریف می‌شود. بیش از نیمی از بزرگسالان بالای ۸۵ سال با ضعف زندگی می‌کنند و بنابراین اقدامات پیشگیرانه بسیار مورد نیاز است. محققان بیمارستان بریگهام، علاقه‌مند به بررسی اینکه آیا ویتامین D۳ یا مکمل اسید چرب امگا ۳ دریایی خطر ضعف را کاهش می‌دهد یا خیر، بودند.

محققان داده‌های ویتامین D و OmegA-۳ TriaL (VITAL) را تجزیه و تحلیل کردند، یک کارآزمایی بالینی با بیش از ۲۵۰۰۰ بزرگسال آمریکایی که توسط محققان بریگهام نیز رهبری می‌شد. شرکت‌کنندگان پرسشنامه‌ها را قبل از شروع کارآزمایی، شش ماه پس از شروع آن، و سالانه در طول دوره پنج ساله کارآزمایی تکمیل کردند. ارزیابی ضعف شامل معیار‌های عملکرد فیزیکی، شناخت، خلق و خو و سلامت عمومی بود.

محققان دریافتند که نه ویتامین D۳ و نه مکمل اسید‌های چرب امگا ۳ هیچ تاثیری بر نمرات ضعف در طول دوره زمانی نداشتند. آن‌ها به این نتیجه رسیدند استفاده روتین از ویتامین D۳ یا مکمل‌های اسید چرب امگا ۳ را برای پیشگیری از ضعف در بزرگسالان سالم و مسن‌تر پشتیبانی نمی‌کند.

محققان این مطالعه می‌گویند: «یافته‌های جدید ما با نتایج قبلی که نقش ویتامین D۳ یا مکمل‌های امگا ۳ را برای بیشتر سالمندان سالم و ساکن در جامعه نشان نمی‌دهند، مطابقت دارد. ما باید در نظر داشته باشیم قرص‌های غیرضروری را توصیف و آن عادات سبک زندگی سالم را ترویج کنیم. ورزش منظم و رژیم غذایی استراتژی‌های اثبات شده‌ای برای پیشگیری از ضعف هستند و باید افراد مسن آن را انجام دهند.

محقق ارشد این مطالعه افزود: این یافته‌های جدید یادآور مهمی است که مکمل‌های غذایی قرص‌های معجزه‌آسا یا اکسیر جوانی نیستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید