المیادین خبر داد:

وعده آمریکا به سازمان بهداشت جهانی درباره تحریم‌ها

    کد خبر :699316

المیادین مدعی شد “تدروس آدهانوم” رییس سازمان بهداشت جهانی به این شبکه خبری اعلام کرده است که واشنگتن به این سازمان وعده داده بخشی از تحریم‌های تهران را لغو کند.

ساعاتی پیش نیز “برنی سندرز” نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰، با توجه به شیوع ویروس کرونا خواستار لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران شد.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در هفته گذشته در نامه‌ای به «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد بر توجه نکردن جامعه جهانی به تحریم‌های غیرانسانی آمریکا علیه ایران و رفع تحریم‌ها تأکید کرد.

ظریف در پیامی توئیتی نوشت: در نامه به دبیرکل سازمان ملل متحد، از این نهاد جهانی و دولت‌های عضو خواسته‌ام که به تحریم‌های غیرانسانی آمریکا علیه کشور من توجه نکنند.

وزیر امور خارجه ایران همچنین از درخواست بانک مرکزی ایران از صندوق بین المللی پول برای کمک به مبارزه با کرونا از طریق بکارگیری «ابزار سریع مالی» خبر داد.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

براساس تازه‌ترین آمار مبتلایان و جان‌باختگان به کووید-۱۹، ۲۰۰ هزار و ۶۸۰ نفر در سراسر جهان به کرونا مبتلا شده و ۸ هزار و ۹۲ نفر براثر این بیماری جان باخته‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید