وزیر کشور: منعی برای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها وجود ندارد

    کد خبر :878332
منعی برای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها وجود ندارد

احمد وحیدی، وزیر کشور در حاشیه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: موضوع ترددهای خارجی دوباره مطرح شد. در گذشته سلسله محدودیت‌هایی اعمال شده بود و به مدت دو هفته این محدودیت‌ها اجرایی شده بود.

وی با اشاره به اینکه محدودیت‌ها در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت، ادامه داد: مقرر شد ترددها با کشورهای همسایه به حالت قبل بازگردد و افراد با داشتن تست پی سی آر منفی و کارت دو دوز واکسن می‌توانند وارد شوند.

وزیر کشور درباره دیگر کشورها گفت: در برخی از کشورهای آفریقایی با توجه به اینکه بیماری کنترل شده محدودیت‌های تردد نیز برداشته شد. اما در برخی از کشورهای اروپایی مانند کشورهای اروپایی فرانسه و انگلیس محدودیت تردد برقرار است و کشورهای دیگر نیز در حال بررسی هستیم.

وی ادامه داد: بحث دیگری که در این جلسه مطرح شد موضوع تردد از مرزهای زمینی بود که با تاکید بر رعایت جدی پروتکل‌ها و داشتن کارت واکسن ترددها انجام خواهد شد. براساس گزارش‌های دریافتی از وضعیت مرزها کنترل‌ها باید بیشتر صورت بگیرد.

وزیر کشور درباره محیطهای آموزشی گفت: محیط‌های آموزشی با داشتن درصد بالایی از افرادی که دوز اول و دوم را زده اند مانعی برای بازگشایی ندارند و باید بازگشایی شوند. همچنین دانشگاه‌های علوم پزشکی و وزارت علوم ممنوعیتی برای برگزاری کلاس‌های حضوری وجود ندارد و باید بازگشایی شوند به ویژه در سطوح تحصیلات تکمیلی و برگزاری آزمون دلیلی بر برگزاری غیرحضوری آزمونها و کلاس‌ها وجود ندارد.

به گفته وحیدی مدارس ابتدایی مشمول بازگشایی هستند و ضرورت واکسن برای زیر ۱۲ سال هنوز در ستاد ملی کرونا تصویب نشده است.

وی درباره فازهای مختلف طرح هوشمند تصریح کرد: این طرح وارد مرحله چهارم مدیریت هوشمند شده است.

به گزارش ایلنا، او درباره برخورد با ناقضان گفت: در ادارات و وزارتخانه‌ها پیش بینی شده بود مسئولان کنترل کنند و کارمندانی که واکسن نزده‌اند برای آنها مرخصی بدون حقوق لحاظ شود. همچنین در بخش حمل و نقل برون شهری و درون شهری به رانندگان پیامک تزریق واکسن زده شده بود و اگر در طول زمان به این مسئله توجهی نکنند برابر مقررات نمی‌توانند فعالیت کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید