وزیر کار: پوشش خدمات خانه‌های بهداشت کارگری به ۳ میلیون نفر می‌رسد

    کد خبر :893881

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مدیران واحدها وشرکت‌های زیرمجموعه این وزارت خانه و کارفرمایان بخش خصوصی درخواست کرد برای تحت پوشش قرار گرفتن ۳ میلیون کارگر از خدمات خانه‌های بهداشت کارگری برنامه‌ریزی و اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، «حجت الله عبدالملکی» روز سه شنبه در مراسم ملی تجلیل از خانه‌های بهداشت کارگری برتر، کارفرمایان سلامت محور و شوراهای هماهنگی خدمات بهداشتی به بیمه‌شدگان بر لزوم افزایش تعداد خانه‌های بهداشت تاکید کرد و گفت: جمعیت یک میلیونی تحت پوشش خدمات خانه‌های بهداشت کارگری باید با برنامه‌ریزی مناسب به سه میلیون نفر برسد.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم اولین دولت گام دوم انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: دولت اهتمام جدی برای رفع چالش‌های معیشتی و اشتغال دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: سلامت کارگران در جهش تولید و اقتصاد پویا مؤثر است و از این رو نقش خانه‌های بهداشت و متولیان این حوزه بسیار اثربخش است.

عبدالملکی بر توجه ویژه به رفاه کارگران در کنار موضوع حقوق و دستمزد تأکید کرد و گفت: در ابتدای شروع به کار در وزارت مردم موضوع بازرسی‌های مستمر از شرکت‌های زیرمجموعه را به مدیران و معاونان ابلاغ کردیم.

وی با بیان اینکه شاهد تخلفاتی در حوزه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و ایمنی بوده‌ایم، اظهار کرد: دولت داعیه‌دار دفاع از حقوق کارگران است و خود را نیز به رعایت این مهم مسئول می‌دانیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: تولید اصل مهم در اقتصاد مقاومتی است و در این بین نیز کارگران در خط مقدم پویایی اقتصادی کشور هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید