وب سایتی که سلفی کاربران را به نقاشی رنسانس تبدیل می کند

    کد خبر :578781

گروهی از محققان وب سایتی راه اندازی کرده اند که با کمک هوش مصنوعی سلفی های افراد را به یک نقاشی عصر رنسانس تبدیل می کند.

گروهی از محققان دانشگاه MITو شرکت IBM وب سایتی به نام AIPortaits.com را راه اندازی کرده اند که سلفی‌های افراد را به یک نقاشی هنری عصر رنساس تبدیل می‌کند.

برای این منظور محققان یک شبکهgenerative adversarial را با ۴۵ هزار پرتره از آثار هنری عصر رنسانس آموزش دادند. به گفته کارشناسان استفاده از این وب سایت بسیار ساده است. فرد تصویر خود را آپلود می‌کند و در مرحله بعد وب سایت تصویر فرد را بر اساس استایل یکی از نقاشان عصر رنسانس به او نشان می‌دهد.

محققان سازنده این وب سایت تصمیم دارند با کمک این وب سایت و شیوه مذکور سیستم‌های هوش مصنوعی را ارتقا دهند. به عنوان مثال این سیستم هوش مصنوعی به ندرت تصاویری که در آنها فرد لبخند زده را بازسازی می‌کند. این یک اشکال اصلی در سیستم هوش مصنوعی مذکور است.

در این وب سایت نوشته شده است: ما افراد را تشویق می‌کنیم از این وب سایت استفاده کنند تا به این ترتیب سیستم هوش مصنوعی را ارتقا دهیم. به عنوان مثال سعی کنید در تصویر بخندید یا لبخند بزنید. اما در تصویر بازسازی شده لبخند شما دیده نمی‌شود؟ دلیل این امر آن است که نقاشان به ندرت افراد با لبخند را طراحی می‌کردند زیرا در گذشته تصور می‌شد وجود لبخند حالت چهره را خراب می‌کند. ناتوانی هوش مصنوعی برای بازتولید لبخند نکاتی را درباره تاریخ هنر به ما می‌آموزد.

جالب آنکه این وب سایت ادعا می‌کند هرگونه تصویر آپلود شده در وب سایت، بدون ذخیره شدن، حذف خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید