واکنش قطعه سازی عظام به خبر خرید انحصاری سهام خودروسازان

    کد خبر :582369

بنیانگذار گروه قطعات خودرو عظام در واکنش به خبر خرید انحصاری سهام خودروسازان گفت:با خرید انحصاری سهام خودروسازان توسط قطعه‌سازان مخالفیم.

عباس ایروانی افزود :هفته گذشته از رسانه‌ها و تلویزیون اخباری منتشر شد که ادعا شده بود ” گروه قطعات خودرو عظام” به دنبال خرید سهام ایران‌خودرو است و به تبع آن، اخبار کذب و تحلیل‌های اشتباهی را به صنعت و عموم‌ مردم منتقل کردند.
اینکه ما یکی از بزرگترین تولیدکنندگان قطعات خودرو هستیم دلیل نمی‌شود به صنعتی ورود کنیم که ابعاد مختلفی از جمله سود و زیان، مداخله و سیاست‌های قیمت‌گذاری در آن مشخص نباشد. چه امروز و چه در سال‌های گذشته که بحث واگذاری خودروسازان مطرح شده‌بود، مخالف جدی سهامداری انحصاری و خرید سهام خودروسازان توسط قطعه‌سازان بوده‌ایم. اینکه خصوصی سازی به هر قیمت و هر مدلی انجام شود مطلوب صنعت ما نیست. ما هم مثل خیلی‌ها منتظر شفاف‌تر شدن نظام واگذاری خودروسازی هستیم. این یعنی اینکه اخباری که منتشر شده را تایید نمی‌کنم و احساس می‌کنم عده‌ای به دنبال گل‌آلود کردن آب هستند. متاسفانه برخی از اخبار کذب سر از رسانه‌های بیگانه در می‌آورند که برای خود من هم عجیب است.

ایروانی در رابطه با کیفیت ارتباط این گروه قطعه‌سازی با ایران‌خودرو افزود: ما دست همکاری با خودروسازان را به گرمی فشرده‌ایم. لذا نمی‌گذاریم کمبودی از سمت عظام در تامین قطعات ایجاد شود. ما هم مثل خیلی از قطعه‌سازان از خودروسازها طلبکاریم ولی این مساله خللی در ارتباط ما با آن‌ها ایجاد نمی‌کند. قبل‌تر هم گفته‌ام، خودروسازی و قطعه‌سازی صنعت استراتژیکی هستند. دشمن هم درصدد ایجاد نارضایتی عمومی و بیکاری در این صنعت است. تمام فشارش را روی این صنعت گذاشته ، اما ما در سال‌ گذشته با بومی سازی قطعات خودرو در سطح استاندارد‌های جهانی، توانستیم بر این مشکلات غلبه کنیم و مردم هم کمتر درگیر تامین لوازم یدکی شوند.

وی درباره مشکلات امروز این صنعت گفت : فکر می‌کنم بزرگترین مشکل ما، خود تحریمی است .انبوه تحلیل‌های غلط و اخبار نادرستی که از رسانه‌ها بیرون می‌آید، وضعیت صنعت را پر تنش می‌کند و مانع اخذ تصمیمات درست می‌شود. طی یک سال گذشته هم، مجموعه ما که بیش از ۴ هزار نفر کارگر و متخصص در آن مشغول تولید هستند، تحت تاثیر این اخبار و شایعات قرار گرفت. یک روز خلل در روند تولید، آسیب زیادی به صنعت خودرو و تامین لوازم یدکی می‌زند. باید همه ما، خصوصا رسانه‌های عمومی دقت داشته باشیم که خدای ناکرده، با اخبار نادرست، اخلال در تولید داخل صورت نگیرد و علاوه بر تحریم‌های خارجی، دچار خودتحریمی هم نشویم.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید