وان پلاس نورد 2 مدل 5G با تراشه‌ی دایمنسیتی ۱۲۰۰ معرفی شد

  • آرشیو
  • شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۰ ۱۶:۱۳
    کد خبر :830183
وان پلاس نورد 2 مدل 5G با تراشه‌ی دایمنسیتی ۱۲۰۰ معرفی شد

وان‌پلاس سرانجام از جدیدترین گوشی هوشمند سری نورد رونمایی کرد. محصول جدید شرکت چینی که وان‌پلاس نورد ۲ مدل 5G نام دارد درواقع جانشینی برای وان‌پلاس نورد است که در سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه شد. مدل جدید سری نورد علاوه بر اینکه ویژگی‌های بیشتری از نسخه‌ی پیشین دارد، برخی از امکانات محصولات بالارده را به کاربران ارائه می‌دهد.

در پنل جلوی وان‌پلاس نورد ۲ مدل 5G کاربر به صفحه‌نمایش ۶٫۴۳ اینچی AMOLED، رزولوشن +FHD و نرخ نوسازی ۹۰ هرتز دسترسی خواهد داشت. در بالای صفحه‌نمایش این گوشی دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی قرار گرفته است تا کاربر امکان ثبت تصاویر سلفی و چت تصویری داشته باشد. چنین انتخابی در حالی انجام شده که وان‌پلاس نورد دارای ماژول دوربین سلفی دوگانه است و در کنار دوربین اصلی ماژول، دوربینی با لنز فوق عریض یا اولتراواید قرار دارد؛ اما وان‌پلاس تصمیم گرفته است در نورد ۲ تنها یک دوربین سلفی وجود داشته باشد.

در پنل پشتی گوشی تعداد دوربین‌ها کاهش یافته است و وان‌پلاس نورد ۲ مدل 5G به جای دوربین چهارگانه که در نورد وجود دارد، از دوربین سه‌گانه استفاده می‌کند. شاید بزرگ‌ترین تفاوت دو نسخه را بتوان ماژول دوربین نام برد. دوربین سه‌گانه‌ی وان‌پلاس نورد ۲ مدل 5G متشکل شده است از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با حسگر IMX 766 سونی، دوربین ۸ مگاپیکسلی با لنز فوق عریض و دوربین ۲ مگاپیکسلی با ویژگی ثبت تصاویر به‌صورت مونوکروم.

از حسگر IMX 766 سونی در پرچم‌داری مانند وان‌پلاس ۹ پرو نیز استفاده شده است و کاربر می‌تواند با پرداخت هزینه‌ی کمتر، برخی از امکانات پرچم‌داران شرکت چینی را در وان‌پلاس نورد ۲ مدل 5G تجربه کند. دوربین اصلی این گوشی به ویژگی لرزش‌گیر اپتیکال (OIS) مجهز شده است تا لرزش دست کاربر تأثیر کمتری روی کیفیت تصویر یا ویدئوی در حال ثبت داشته باشد. برای بخش فیلم‌برداری وان‌پلاس نورد ۲ مدل 5G ویژگی Digital Overlap HDR یا به‌اختصار DOL-HDR در اختیار کاربر قرار می‌گیرد.

هدف از توسعه‌ی DOL-HDR، افزایش کیفیت نهایی ویدئوها است. سونی این فناوری را توسعه داده که بتواند تصاویری با نوردهی (Exposure) متفاوت ثبت و در یک تصویر ادغام کند. همین امر باعث می‌شود برخلاف حالت HDR معمولی، سوژه‌ها در تصاویر و ویدئوهای ضبط‌شده با فناوری DOL-HDR به‌صورت دقیق‌تر و شفاف‌تر نشان داده شوند و حالتی که با نام شبح شناخته می‌شود، برای سوژه‌های تصویر اتفاق نیفتد.

در مورد مشخصات سخت‌افزاری، تغییراتی در وان‌پلاس نورد ۲ مدل 5G در مقایسه با محصولات دیگر برند چینی می‌توان مشاهده کرد. وان‌پلاس اصولاً در محصولات خود از تراشه‌های کوالکام استفاده می‌‌کند؛ اما در نورد ۲ به سراغ مدیاتک رفته است. گوشی هوشمند میان‌رده‌ی وان‌پلاس به نسخه‌ی سفارشی دایمنسیتی ۱۲۰۰ مجهز شده که از تراشه‌های بالارده‌ی مدیاتک شناخته می‌شود.

از نظر حافظه‌، وان‌پلاس نورد ۲ مدل 5G دارای تنوع زیادی است. کاربر می‌تواند در زمان خرید از میان رم ۶، ۸ و ۱۲ گیگابایتی، گزینه‌ی دلخواه را انتخاب کند و برای حافظه‌ی ذخیره‌سازی به دو گزینه‌ی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی دسترسی دارد. در دل نورد ۲ باتری با ظرفیت ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت قرار گرفته است که از دو سلول تشکیل می‌یابد. امکان شارژ ۶۵ واتی باتری نیز وجود دارد و در زمان شارژ کامل کاربر به مدت دو روز می‌تواند از گوشی هوشمند استفاده کند.

وان‌پلاس وعده داده که برای رساندن شارژ باتری از صفر به صد درصد تنها به ۳۰ دقیقه زمان نیاز است که باید گفت رقمی قابل قبول به نظر می‌رسد. به‌خصوص که در مورد محصولی میان‌رده صحبت می‌کنیم و چنین ارقام و مشخصات سخت‌افزاری را در محصولات بالارده می‌توان یافت.

وان‌پلاس نورد ۲ مدل 5G دارای OxygenOS 11.3 است که مبتنی بر اندروید ۱۱ توسعه داده شده و انتظار می‌رود حداقل ۲ آپدیت اندروید ۱۲ و اندروید ۱۳ را دریافت کند. نورد ۲ به مدت ۳ سال آپدیت‌های کوچک را دریافت خواهد کرد که شامل پچ‌ امنیتی می‌شود.

اگر به خرید وان‌پلاس نورد ۲ مدل 5G علاقه‌مند شده‌اید، برند چینی محصول خود را در سه رنگ‌ به بازار عرضه خواهد کرد. این سه رنگ شامل آبی، خاکستری و سبز می‌شود که البته رنگ سبز گویا تنها برای بازار هند در نظر گرفته شده است.

به گزارش زومیت، مدل پایه‌ی نورد ۲ با رم ۶ گیگابایتی و حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایتی با قیمت ۳۹۹ دلار روانه‌ی بازار خواهد شد. البته منبع خبر گزارش می‌دهد که قیمت مدل‌های نورد ۲ می‌تواند با توجه به منطقه‌ای که عرضه می‌شود متفاوت باشد. انتظار می‌رود محصول جدید وان‌پلاس در ۲۸ جولای (۶ مرداد) روانه‌ی بازار شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید