بازتاب ایران

وال‌استریت‌ژورنال: ایران پرونده برجام را رد می کند/ المانیتور: سازمان ملل ایران را مسئول حمله به نفتکش اسرائیلی بداند/ گاردین: جنگ در سایه میان اسرائیل و ایران برقرار است/ اسپوتنیک: آمریکا و اتحادیه اروپا تعهدات برجامی خود را انجام دهند

    کد خبر :834887

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل وال‌استریت‌ژورنال، پایگاه خبری المانیتور، روزنامه گاردین و خبرگزاری اسپوتنیک با تأکید بر موضوعاتی چون ایران پرونده برجام را رد می کند، سازمان ملل ایران را مسئول حمله به نفتکش اسرائیلی بداند، جنگ در سایه میان اسرائیل و ایران برقرار است، آمریکا و اتحادیه اروپا تعهدات برجامی خود را انجام دهند، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

وال‌استریت‌ژورنال: ایران پرونده برجام را رد می کند

با تغییر دولت در ایران مسئله برجام و شیوه برخورد این دولت با پرونده هسته ای سوال مهم و کانونی رسانه های بین المللی درباره ایران است.

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال در این باره نوشت: ایران پرونده برجام را رد می کند، دولت ایران مزیت چندانی در پیوستن به توافقی که هر لحظه ممکن است توسط ایالات متحده ترک شود نمی بیند.

ادامه می دهد: خوش بینی درباره برجام و توافق هسته ای با روی کار آمدن ابراهیم رئیسی در ایران تمام شد.

افزود است: نگاه خوش بینانه به برجام امیدوار بود از این طریق نه تنها رابطه ایران و آمریکا عادی شود، بلکه ایران به یک بازیگر عادی در سطح سیستم بین الملل تبدیل شود.

وال‌استریت‌ژورنال: ایران پرونده برجام را رد می کند

در پایان این روزنامه این طور نتیجه گرفته است که رفتار ترامپ در قبال برجام و ناتوانی اروپا در مقابل تحریم های یک جانبه ترامپ علیه ایران باعث شده است اکنون ایران به جای تمرکز بر بازگشت به برجام، توان خود را برای بازگرداندن آمریکا به تعهدات و رعایت مفاد متمرکز کند.

المانیتور: سازمان ملل ایران را مسئول حمله به نفتکش اسرائیلی بداند

اسرائیل و برخی متحدان آن سعی دارند به بهانه حمله به نفتکش اسرائیلی در دریای عمان ایران را تحت فشار بین المللی قرار دهند.

پایگاه خبری المانیتور در این باره نوشت: بلینکن از سازمان ملل خواست ایران را مسئول حمله به نفتکش اسرائیل بداند.

ادامه می دهد: بلینکن حمله توسط هواپیماهای بدون سرنشین را جدیدترین الگوی حملات و رفتارهای تحریک آمیز ایران دانسته است.

افزوده است: روز دوشنبه وزیرامورخارجه آمریکا از سازمان ملل خواست ایران را مسئول حمله به نفتکش اسرائیلی اعلام کند.

المانیتور: سازمان ملل ایران را مسئول حمله به نفتکش اسرائیلی بداند

در پایان این پایگاه خبری آورده است که بلینکن در جلسه مجازی شورای امنیت سازمان ملل متحد گفته است ما اطمینان داریم که ایران این حمله را توسط هواپیماهای بدون سرنشین انجام داده است.

گاردین: جنگ در سایه میان اسرائیل و ایران برقرار است

تنش های اخیر در خاورمیانه که از دوره ترامپ به ارث مانده است را برخی از رسانه ها نوعی جنگ در سایه میان ایران و اسرائیل می دانند.

از جمله این رسانه ها می توان به روزنامه گاردین اشاره کرد که در این باره نوشت: جنگ سایه میان اسرائیل و ایران

ادامه می دهد: حملات گسترده به یکی از شلوغ ترین مسیرهای تجاری کشتیرانی جهان بخشی از درگیری شدید بین ایران و اسرائیل است.

افزوده است: در آخرین بخش این جنگ در سایه حمله پهپادی به نفتکش اسرائیل بوده است که اسرائیل به سرعت ایران را عامل حمله معرفی کرد و ایران این ادعا را رد کرد.

گاردین: جنگ در سایه میان اسرائیل و ایران برقرار است

در پایان این روزنامه مدعی است تغییر دولت در ایران و اسرائیل که هر دو به تازگی رخ داد است، نااطمینانی درباره ادامه تنش های رو به رشد را افزایش می دهد؛ حتی ممکن است جنگ را از سایه خارج کند.

اسپوتنیک: آمریکا و اتحادیه اروپا تعهدات برجامی خود را انجام دهند

صحبت تلفنی آقای رئیسی و مکرون، رئیس جمهور فرانسه در رسانه های بین المللی بازتاب گسترده ای داشته است.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره نوشت: رئیسی به مکرون گفته است اتحادیه اروپا و آمریکا باید تعهدات برجامی خود را انجام دهند.

ادامه می دهد: ابراهیم رئیسی روز دوشنبه از کشورهای اروپایی و ایالات متحده خواست تا به تعهدات خود در توافق هسته ای عمل کنند.

افزوده است: آمریکا بارها برجام را نقض کرده است و سه کشور اروپایی حاضر در توافق هسته ای به تعهدات خود عمل نکرده اند.

اسپوتنیک: آمریکا و اتحادیه اروپا تعهدات برجامی خود را انجام دهند

در پایان این خبرگزاری از ابراز امیدواری مکرون برای پیدا کردن راه حل برای نگرانی های مطرح شده توسط آقای رئیسی گفته است و همچنین خواهان شروع مجدد مذاکرات شده است.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید