بازتاب ایران؛

واشنگتن پُست: ایران با یک ویروس دیگر روبرو شده است/ الجزیره: عواقب خرابکاری در توافق هسته ای وخیم است/ المانیتور: آمریکا ایرانی ها را از لیست سیاه خارج می کند/ اورشلیم پُست: آیا ایران برای حمله آمریکا و اسرائیل آماده می شود؟

    کد خبر :824615

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل روزنامه واشنگتن پُست، شبکه خبری الجزیره، پایگاه خبری المانیتور و روزنامه اورشلیم پُست با تأکید بر موضوعاتی چون ایران با یک ویروس دیگر روبرو شده است، عواقب خرابکاری در توافق هسته ای وخیم است، آمریکا ایرانی ها را از لیست سیاه خارج می کند، آیا ایران برای حمله آمریکا و اسرائیل آماده می شود؟ نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

واشنگتن پُست: ایران با یک ویروس دیگر روبرو شده است

پیک پنجم کرونا در ایران و طرح شدن موضوع ورود نوع دلتا از ویروس کرونا در رسانه های بین المللی بازتاب داشته است.

روزنامه واشنگتن پُست در این باره نوشت: ایران، که با یک ویروس دیگر روبرو شده است، محدودیت ها را دوباره اعمال کرده و بر روی واکسن های داخلی تمرکز دارد.

افزوده است: ایران روز یکشنبه مجدداً محدودیت های ویروس کرونا را اعمال کرد، به دلیل ترس از  موج پنجم که با نوع دلتا در حال افزایش است.

همچنین افزوده است: افزایش تعداد مبتلایان در کشور باعث شده است سرعت پیگیری ساخت واکسن داخلی برای کرونا دو برابر شود.

کرونا

در پایان این روزنامه با تکیه بر آمارهای وزارت بهداشت ایران مدعی شده است که افزایش تعداد مبتلایان، بستری در بیمارستان و تلفات در حال وقوع است.

الجزیره: عواقب خرابکاری در توافق هسته ای وخیم است

با توجه به کُند شدن پیشرفت مذاکرات هسته ای و به توافق نرسیدن طرف ها این گمانه تقویت شده است که بازیگرانی مانند اسرائیل در حال تاثیرگذاری در این مذاکرات هستند.

شبکه خبری الجزیره در این باره نوشت: ایستادن در برابر آمریکا در موضوع توافق با ایران گزینه خوبی نیست، عواقب خرابکاری در توافق ایران و آمریکا برای اسرائیل وخیم خواهد بود.

ادامه می دهد: امضای توافق هسته ای بین ایران و دولت بایدن، دولت جدید اسرائیل را در معرض یک معضل استراتژیک قرار می دهد.

افزوده است: دولت جدید اسرائیل دو گزینه دارد: پایبندی به سیاست نتانیاهو که هر گونه توافق با ایران را رد می کرد، رویکرد دوم این است که اگر نمی توانید آن ها را شکست دهید، به آن ها بپیوندید، همکاری با دولت بایدن و پیدا کردن حفره هایی که در توافق نمایان می شود.

مذاکرات هسته ای

در پایان این شبکه خبری به این نتیجه می رسد که پیشرفت برنامه هسته ای ایران و بحران همکاری با دموکرات ها برای اسرائیل درس مهمی است که بداند اسرائیل نمی تواند آمریکا را شکست دهد.

المانیتور: آمریکا ایرانی ها را از لیست سیاه خارج می کند

روز جمعه چند ایرانی از لیست سیاه تحریم های آمریکا علیه ایران خارج شدند، این خبر در رسانه های زیادی دیده و شنیده شد.

پایگاه خبری المانیتور در این باره نوشت: وزارت خزانه داری ایالات متحده، ایرانیان را از لیست افراد تعیین شده خارج می کند.

ادامه می دهد: یک مقام خزانه داری به رویترز گفت که این اقدام ارتباطی با مذاکرات درباره برنامه هسته ای ایران ندارد.

افزوده است: این افراد به دلیل ارتباط با گروه صنعتی ماموت و شرکت های مرتبط با برنامه موشکی ایران ارتباط داشته اند.

رفع تحریم

در پایان این پایگاه خبری این اقدام آمریکا را متضاد با در دست گرفتن چند وب سایت ایرانی توسط ایالات متحده دانسته است.

اورشلیم پُست: آیا ایران برای حمله آمریکا و اسرائیل آماده می شود؟

حملات متقابل آمریکا و گروه های مقاومت این گمانه را تقویت کرده است که ایران از طریق گروه ها به ایالات متحده و اسرائیل فشار وارد کند.

روزنامه اورشلیم پُست در این باره نوشت: آیا ایران قصد دارد از طریق گروه های مقاومت به ایالات متحده و اسرائیل حمله کند؟

ادامه می دهد: این سناریویی است که ایالات متحده سال ها نگران آن بوده است، حملات طرفداران ایران ممکن است به سوریه نیز سرایت کند.

افزوده است: رسانه های ایران به صورت گسترده خبر حمله به نیروهای ایالات متحده در سوریه را پوشش دادند، این رسانه مدعی شده است آمریکایی ها و متحدانشان در سوریه حمله را تکذیب کرده اند.

مقاومت

در پایان این روزنامه مدعی شده است ایران به کشتی اسرائیلی در اقیانوس هند حمله کرده است و همچنین در سوریه علیه ایالات متحده عمل کرده است، این نشان می دهد ایران به دنبال شروع دور جدیدی از تنش ها است.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید