واتس‌اپ به جاسوس افزار رژیم صهیونیستی آلوده شد

    کد خبر :537938

هکرها با استفاده از شکافی در پیام‌رسان واتس‌اپ، نرم افزار جاسوسی متعلق به رژیم صهیونیستی را روی موبایل کاربران نصب کرده اند که این نرم افزار با یک تماس واتس‌اپی روی موبایل نصب می‌شود.

شکافی در اپلیکیشن پیام‌رسان واتس‌اپ به هکرها اجازه داده یک نرم افزار جاسوسی تجاری متعلق به رژیم صهیونیستی را روی موبایل تعدادی از کاربران نصب کنند.

واتس‌اپ اعلام کرده در اوایل ماه می متوجه شده هکرها می‌توانند با نصب یک نرم افزار نظارتی روی آیفون و دستگاه‌های اندروید از کاربران جاسوسی کنند. این نرم افزار جاسوسی با یک تماس در واتس‌اپ روی موبایل فرد مورد نظر نصب می‌شود.

شرکت NSOمتعلق به رژیم صهیونیستی این نرم افزار جاسوسی را توسعه داده است. یکی از دلالان تجهیزات جاسوسی به فایننشال تایمز گفته حتی اگر کاربر به تماس واتس‌اپی پاسخ ندهد، بازهم نرم افزار مذکور روی دستگاه او نصب می‌شود. همچنین شماره تلفن مربوط به این تماس از فهرست تماس‌های کاربر خود به خود حذف می‌شود.

این در حالی است که واتس‌اپ به تازگی تحقیقات خود درباره این شکاف امنیتی و کاربران قربانی این نرم افزار جاسوسی را آغاز کرده است. روز یکشنبه هفته جاری پس از آنکه موبایل یکی از وکلای حقوق بشر هدف این نرم افزار واقع شد، مهندسان واتس‌اپ به سرعت شکاف امنیتی موجود در پیام‌رسان را برطرف کردند.

به‌هرحال واتس‌اپ اعلام کرده تیمی از مهندسان در سانفرانسیسکو و لندن به طور مداوم مشغول فعالیت بودند تا این شکاف امنیتی را ترمیم کنند. در بیانیه این شرکت آمده است: این حمله تمام نشانه‌های مربوط به فعالیت‌های شرکتی را دارد که با دولت‌ها و سازمان‌های جاسوسی همکاری می‌کند. این نرم افزارها موبایل کاربر را کنترل می‌کنند. همچنین به گفته یک منبع آگاه واتس‌اپ این اختلال را هفته گذشته به وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا گزارش کرده است.

به‌هرحال مهمترین و شناخته شده ترین محصول جاسوسی شرکت NSO( متعلق به رژیم صهیونیستی) Pegasus نام دارد و می‌تواند به طور خودکار میکروفون و دوربین موبایل فرد مورد نظر را روشن کند، ایمیل‌های او را بررسی کند و اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی وی را جمع‌آوری کند. بسیاری از دولت‌ها از این نرم افزار جاسوسی استفاده می‌کنند.

این حمله در حالی اتفاق افتاده که بیش از ۱.۵ میلیارد نفر در جهان از واتس‌اپ استفاده می‌کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید