جدیدترین اخبار
1 مرداد 1400 ساعت 09:48 آرشیو کد خبر :829753
برای چاپ کلیک کنید

هنگام رژیم لاغری چگونه از فشار گرسنگی جلوگیری کنیم؟

هنگام رژیم لاغری چگونه از فشار گرسنگی جلوگیری کنیم؟

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به تعدد روش‌های لاغری و تنوع برنامه‌های غذایی به منظور کاهش وزن، راهکارهایی برای جلوگیری از فشار گرسنگی ارائه داد.

گلبن سهراب با اشاره به وجود روش‌های متفاوت کاهش وزن، گفت: برخی افراد روش‌های مختلفی را برای دستیابی به وزن ایده‌آل در پیش می‌گیرند که در بسیاری از مواقع نتیجه دلخواه حاصل نمی‌شود، چراکه رژیم‌های غذایی متنوعی را انتخاب، پیروی از آن را شروع و بعد از مدت کوتاهی آن را رها می‌کنند و همین موضوع موجب کاهش اعتماد به نفس در افراد می‌شود.

این متخصص تغذیه افزود: یکی از مهم‌ترین عللی که باعث می‌شود برنامه غذایی رها شود، فشار گرسنگی است.

سهراب ادامه داد: برای رفع این مشکل باید پروتئین، درصد قابل توجهی از وعده‌های غذایی را تشکیل دهد که البته این نوع غذاها فقط به تخم مرغ و گوشت قرمز محدود نمی‌شود، انواع پروتئین‌های گیاهی و حیوانی می‌تواند ما را در این مسیر یاری کند.

این متخصص تغذیه با بیان اینکه حبوبات نیز درصد قابل توجهی پروتئین دارد، افزود: فیبر بالای موجود در حبوبات نیز منجر به بروز حس سیری طولانی‌مدت خواهد شد. همچنین از دیگر مواد غذایی حاوی فیبر می‌توان به انواع غلات سبوس‌دار، میوه‌ها و سبزی‌ها اشاره کرد.

وی در ادامه ضمن تاکید بر ضرورت هیدراته نگه داشتن بدن، اظهار کرد: مایعات بدون کالری در طول برنامه کاهش وزن، احساس سیری را کاهش می‌دهد. در همین راستا پیشنهاد می‌شود همواره یک بطری حاوی آب و مقداری دانه چیا یا تخم شربتی به همراه داشته باشید، این محلول علاوه بر داشتن فیبر بالا، مایعات فراوانی را وارد بدن می‌کند و در نتیجه حس سیری تا حد زیادی کنترل می‌شود.

سهراب تصریح کرد: به‌هیچ‌وجه به آب، شکر یا مواد شیرین کننده دیگر اضافه نکنید، البته اضافه کردن مقداری آب لیموترش یا عرقیات گیاهی مثل بیدمشک و بهارنارنج موجب بهتر شدن طعم آن می‌شود.

این متخصص تغذیه در خصوص عادت ریزه‌خواری در برخی افراد، اظهار کرد: حس ریزه‌خواری در طول روز را با دمنوش‌های گیاهی که حاوی مقادیر بالایی آنتی‌اکسیدان است، کنترل کنید و از مصرف تنقلات پرکالری بپرهیزید. دمنوش‌ها را می‌توانید به همراه کمی توت خشک یا کشمش و سایر شیرین‌کننده‌های طبیعی بنوشید.

به گزارش مهر، وی در پایان با اشاره به اینکه مواد غذایی جامد در مقایسه با مایعات شیرین با کالری یکسان، حس سیری بیشتری به فرد می‌دهد، بیان کرد: به عنوان مثال مصرف یک عدد سیب یا یک برش نان، حس گرسنگی را بسیار بیشتر از نوشیدن یک لیوان شربت کنترل می‌کند. بنابراین با رعایت این نکات می‌توانید راحت تر به نتیجه دلخواه دست پیدا کنید.

روی خط خبر

  • اتحادیه املاک: ایرانی‌ها آپارتمان خود را در دوبی رها کردند و برگشتند
  • سازمان هواپیمایی کشوری مجوز پرواز‌های العراقیه را ابطال کرد
  • سهام عدالت چقدر می ارزد؟
  • واردات 58 میلیون دز واکسن کرونا/ اوج واردات واکسن در شهریور جاری/ جدول
  • «کشتن خواجه» تنها فیلم ایرانی حاضر در بخش مسابقه جشنواره تالین
  • قیمت خودرو در بازار آزاد؛ ۲۶ شهریور ۱۴۰۰
  • سکه ۱۱ میلیون و ۷۴۰ هزار تومان شد
  • تعلیق واکسن اسپوتنیک از سوی سازمان جهانی بهداشت
  • واکنش ایران به بیانیه شورای همکاری خلیج فارس: ملال‌آور، تکراری، نخ‌نماشده و…
  • وزیر نفت: ایران 153 میلیارد بشکه نفت قابل برداشت دارد
  • چین: ایران عضو کامل سازمان شانگهای می‌شود
  • لبنان؛ شادمانی از ورود کامیون های حامل گازوئیل ایران/ عکس
  • گسترش حضور اسرائیل در دریای سرخ برای مقابله با ایران
  • نظر سازمان جهانی بهداشت درباره واکسن‌های ایرانی
  • ناجا: انهدام تیم تروریستی مسلح در شمال غرب کشور
  • دیدار امیرعبداللهیان با لاوروف در حاشیه اجلاس شانگهای
  • رئیسی: به دنبال مذاکرات نتیجه بخش هستیم
  • به مرز مهران مراجعه نکنید
  • آغاز اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای با حضور ایران
  • شکستن حباب قیمت خودروهای خارجی با اجرای طرح واردات خودرو
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۰/۰۶/۲۶
  • نوسان بیت کوین در کانال ۴۸ هزار دلار
  • آخرین جزئیات از نحوه تدریس و آموزش در سال تحصیلی جدید
  • «روزی روزگاری آبادان» پروانه نمایش گرفت
  • رسانه صهیونیستی: اسرائیل جرات حمله به نفتکش‌های ایرانی را ندارد
  • افزایش صادرات نفت ایران با وجود تحریم‌های آمریکا
  • رئیسی در جمع ایرانیان مقیم تاجیکستان: دولت سیزدهم امنیت سرمایه و سرمایه‌گذار را تضمین کرده است
  • متقاضیان کمک ودیعه مسکن بخوانند
  • دومین محموله واکسن اهدایی از اتریش وارد ایران شد
  • سخنرانی مجازی رئیسی در سازمان ملل؛ سه شنبه آینده
  • 16 شهریور- حامد