هلال‌احمر محموله واکسن فایزر را از آمریکا وارد نمی‌کند

    کد خبر :775584

سخنگوی جمعیت هلال‌احمر با اشاره به فرمایشات امروز (چهارشنبه) رهبر معظم انقلاب درباره ممنوعیت ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور گفت: ورود ۱۵۰ هزار دوز واکسن کرونا شرکت فایزر از آمریکا توسط هلال‌احمر به کشور منتفی شد.

محمدحسن قوسیان مقدم افزود:

در صورت درخواست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از کشور‌های شرقی و در صورت ضرورت، آماده همکاری هستیم.

سخنگوی جمعیت هلال احمر توضیح داد: قرار بود محموله واکسن فایزر آمریکا توسط گروهی از متخصصین ایرانی مقیم آمریکا تهیه و ارسال شود که دریافت آن منتفی است.

به گزارش ایرنا، کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر هشتم دی ماه در گفتگو با ایرنا اعلام کرد: این جمعیت به عنوان یک نهاد عام‌المنفعه و بشردوستانه ۱۵۰ هزار دوز واکسن کرونای فایزر اهدایی خیرین ایرانی خارج از کشور را با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وارد ایران می‌کند.

رهبر معظم انقلاب امروز در سخنرانی به مناسبت فرارسیدن ۱۹ دی ۱۳۵۶ سالروز قیام مردم قم، ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور را ممنوع اعلام کردند و گفتند: آمریکایی‌ها اگر توانسته بودند واکسن تولید کنند این افتضاح کرونایی در کشورشان به‌وجود نمی‌آمد که در یک روز حدود چهار هزار نفر تلفات داشته باشند. ضمن اینکه اساساً به آن‌ها اعتمادی نیست و گاهی این واکسن‌ها را برای آزمایش بر روی ملت‌ها است.
ایشان افزودند: البته با سابقه‌ای که فرانسوی‌ها در قضیه خون‌های آلوده دارند، به آن‌ها هم خوش‌بین نیستم، اما تهیه واکسن از کشور‌های دیگر هیچ مشکلی ندارد.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر لزوم استمرار مراقبت‌های بهداشتی مردم و انجام وظایف مسئولان برای مقابله با کرونا گفتند: برخی تجربه‌های خوب، موفق و امتحان‌پس داده دارویی در زمینه کرونا وجود دارد که مسئولان هم آن‌ها را تصدیق می‌کنند، این موارد نباید انکار شود بلکه باید مورد بررسی قرار بگیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید