جدیدترین اخبار
18 آبان 1396 ساعت 09:45 اجتماعی کد خبر :143429
برای چاپ کلیک کنید

هفت توصیه برای مدیریت اضطراب

هفت توصیه برای مدیریت اضطراب

اضطراب یک اختلال جدی است که باید تحت درمان قرار گیرد اما با ترفندها و تغییراتی در سبک زندگی می‌توان آن را به شیوه‌ای مطلوب مدیریت کرد.

متخصصان سلامت روان همواره تاکید دارند که اندکی استرس برای پیش بردن زندگی لازم است و می‌تواند به شما انگیزه تلاش بدهد اما اگر این استرس، زیاد و طولانی مدت شود می‌تواند به اختلال اضطراب تبدیل شده و در نهایت انجام کارهای عادی و روزمره را برای فرد دشوار می‌سازد و زندگی عادی او را مختل می‌کند.

بسیاری از مردم اختلال اضطراب را دستکم می‌گیرند و اغلب به اشتباه تصور می‌کنند که با قدرت اراده می‌توان به سادگی بر علائم این اختلال غلبه کرد در حالیکه به هیچ وجه اینگونه نیست و در صورت ابتلا به آن باید به دنبال درمان تخصصی بود و در عین حال برای کنترل این اختلال تغییرات در سبک زندگی ضروری است.

به گزارش سایت اینترنتی “هلث ۲۴”، اگر شما هم روزانه احساس استرس می‌کنید سعی کنید برای مدیریت اضطراب خود از ترفندهای زیر کمک بگیرید:

۱. تحرک و فعالیت بدنی خود را بیشتر کنید. ورزش منظم موجب آزادسازی و ترشح اندروفین‌ها در بدن می‌شود که ترکیبات شیمیایی طبیعی برای ایجاد احساس خوب هستند. حداقل در پنج روز از هفته روزانه ۳۰ دقیقه ورزش کنید.

۲. خواب شبانه کافی داشته باشید.

۳. ذهن خود را پاکسازی کنید. برای این کار در ساعات بیداریِ طول روز، فواصل زمانی کوتاهی را برای جدا شدن از هر آنچه به شما استرس می‌دهد انتخاب کرده و این زمان‌های کوتاه مدیتیشن (مراقبه) کنید یا به موسیقی آرام بخش گوش دهید. این دو کار بسیار برای پاکسازی ذهن مفیدند.

۴. رژیم غذایی سالم رکن اصلی آرامش و سلامت روان است. وعده‌های اصلی غذایی را از دست ندهید. همچنین مصرف کافئین را محدود کنید چرا که در تشدید اضطراب و حملات پانیک (حملات ترس و وحشت) نقش دارد.

۵. در صورت نیاز از پزشک و روان درمانگر کمک بگیرید. به خصوص اگر سابقه خانوادگی ابتلا به اضطراب و افسردگی دارید.

۶. احساسات خود را تحت نظر داشته باشید. از حال و هوای روزانه خود یادداشت بردارید و نسبت به علائم هشدار اختلال اضطراب گوش به زنگ باشید. علائم احتمالی این اختلال شامل نگرانی مداوم، پرهیز از حضور در موقعیت‌های اجتماعی، حملات پانیک و کابوس‌های شبانه هستند.

۷. بهترین درمان را برای خود بیابید. اگر اختلال اضطراب را در خود تشخیص دادید، دید مثبت‌تان را حفظ کنید. امروزه روش‌های درمانی مفید و بسیاری مانند “رفتار درمانی شناختی” برای حل این مشکل وجود دارند که می‌توانند الگوهای تفکری شما را تغییر دهند و البته بهترین اقدام در وهله اول پیدا کردن یک درمانگر است تا کار شما را راحت‌تر کند؛ فردی که در درمان اختلال اضطراب تجربه دارد.

منبع:برترین ها

روی خط خبر

  • غرق‌شدگی دو نفر در تالاب هورالعظیم
  • تبعات یک تصمیم در واردات شیرخشک
  • تیک تاک برای کودکان محدود شد
  • افزایش ۸۵ درصدی واردات گوشی موبایل
  • برنامه‌ریزی طالبان برای بازگشت دختران به مدارس
  • تقدیر وتشکر مشاور فرمانده ناجا از دادستان کل
  • کاخ‌ها و موزه‌های تهران پس از پنج ماه باز شدند
  • برگزاری جلسات آموزشی ویژه دبیران کمیسیون‌های تخصصی مجلس
  • ارزش سهام عدالت در ۲۷ شهریورماه ۱۴۰۰
  • جزئیات جدید از مسمومیت ۴۰ نفر بر اثر نشت گاز کلر در «هفشجان»
  • قیمت روز گوشی موبایل ۱۴۰۰/۰۶/۲۷ / جدول
  • یک کلاهبرداری اینترنتی ۱۶ کشور عربی را هدف قرار داد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
  • با خروج تهران از وضعیت قرمز، دورکاری کارمندان لغو می شود؟
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
  • وزارت کشور عراق شرایط ورود زائران ایرانی را اعلام کرد
  • فروش بلیت پروازهای اربعین با قیمت مصوب آغاز شد/جدول
  • نرخ سود بین بانکی به ۱۸.۷۴ درصد رسید
  • راه اندازی ارز دیجیتال مختص اروپا
  • صدور پروانه نمایش «گشت ارشاد ۳» توسط وزارت ارشاد
  • افزایش مجدد قیمت کره
  • فرماندار خرمشهر: به زائران اجازه تردد از مرز شلمچه داده نمی‌شود
  • سازمان غذا و داروی آمریکا: مردم عادی به دز سوم واکسن کرونا نیاز ندارند
  • ۳ روستای ایران نامزد دهکده جهانی گردشگری شدند
  • صدور اینترنتی معافیت تحصیلی دانشجویان از مهر ماه
  • ارائه خدمات کتابخانه‌های تهران حضوری شد
  • قیمت سکه، طلا و ارز، شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۰/ اینفوگرافیک
  • قطعی شبکه اینترنتی وزارت بهداشت توسط مخابرات تهران
  • ثبت‌نام قطعی ۴۲ هزار زائر اربعین تاکنون/فیلم
  • رونمایی فرانسه از نسل جدید قطارهای فوق سریع/ عکس
  • 16 شهریور- حامد