هر یک از اتاق های هتل به چه معنا می باشند

    کد خبر :630006

اگر تجربه رزرو هتل را داشته باشید بدون شک با اتاق های متنوع و اصطلاحاتی برخورد خواهید داشت که شناخت آنها بسیار مهم و ضروری می باشد. به عبارت دیگر، عدم شناخت و آشنایی با ویژگی های اتاق ها باعث میشود تا نتیجه خوبی را از رزرو هتلها دریافت نکنید. سایت رزرو هتل آنلاین اقامت 24 در ادامه انواع اتاق در هتل را معرفی و ویژگی های مهم در هر یک را بیان خواهد کرد.

اتاق سینگل

همان طور که از نام این اتاق مشخص است، تک نفره بوده و مخصوص افرادیست که به تنهایی قصد دارند در هتل اقامت داشته باشند. اتاق سینگل یا تک نفره دارای یک تخت یک نفره می باشد و با توجه به سیستم رزرواسیون هتل ممکن است اصطلاح SGL را برای آن در نظر گرفته باشند.

اتاق دابل یا دو نفره

در حالت کلی دو نوع اتاق دو نفره در هتل ها وجود دارد که یکی از آنها دابل نامیده میشود. اتاق های دو نفره که در آنها یک تخت دو نفره وجود دارد، اصطلاحا دابل یا DBL نامیده میشوند.

اتاق توئین

این اتاق مخصوص افرادیست که قصد دارند از تخت های تک نفره استفاده کنند. این اتاق ظرفیت دو نفر را دارد و در آن دو تخت تک نفره در نظر گرفته شده است.

اتاق سه نفره یا TPL

اتاق های سه نفره با توجه به شرایط مهمان از نظر نوع تخت ها متفاوت می باشند. به عبارت دیگر، اگر مهمان ها افراد یک خانواده می باشند و می خواهند یک تخت دو نفره و یک تک نفره داشته باشند، می توانند اتاق های TPL با این شرایط را انتخاب کنند. البته در برخی از این اتاق ها سه تخت تک نفره وجود دارد که برای سفرهای کاری و دوستانه می توانند گزینه های خوبی باشند. لازم به ذکر است که با توجه به ظرفیت این اتاق ها اصطلاحا به آنها تریپل گفته میشود.

اتاق 4 نفره

در سفرهای خانوادگی و یا گروهی که تعداد افراد 4 نفر می باشند و می توانند همگی در یک اتاق اقامت داشته باشند، رزرو اتاق های 4 نفره می تواند بهترین گزینه باشد. نوع تخت های این اتاق با توجه به شرایط مسافران ممکن است تغییر کند. در برخی از این اتاق ها یک تخت دو نفره و دو تک نفره و در برخی دیگر 4 تخت یک نفره وجود دارد. این اتاق ها از نظر قیمت در سطح مطلوبی قرار دارند و برای سفرهای خانوادگی گزینه بسیار مناسبی است.

اتاق هانی مون یا ماه عسل

هانی مون یا ماه عسل که از بهترین روزهای زندگی بسیاری از افراد می باشد، زمانی می تواند به بهترین شکل سپری شود که به کوچکترین جزیئات سفر توجه شود. بسیاری از هتل های لوکس و پیشرفته برای این شرایط اتاق های مخصوص به نام هانی مون یا ماه عسل ارائه می دهند. این اتاق ها از نظر امکانات و شرایط موجود در آنها با سایر اتاق ها متفاوت است و گل آرایی و شمع آرایی و سایر سرویس ها در آنها ارائه می گردد.

اتاق کانکت (connect room)

کانکت روم یا اتاق های متصل نوع خاصی از اتاق های هتل می باشند که به هم متصل هستند. در اغلب مواقع اتاق های کانکت متشکل از دو اتاق هستند که بین آنها در وجود داشته و مهمانان می توانند در آنها تردد داشته باشند. مهم ترین ویژگی این اتاق ها داشتن سرویس بهداشتی و حمام جدا است و به همین خاطر شرایط استراحت در آنها برای تمام افراد براحتی مهیا می باشد.

سوئیت

سوئیت ها در واقع هتل آپارتمان ها کوچکی می باشند که در دو نوع یک طبقه و دوبلکس در برخی از هتل ها وجود دارند. دقت داشته باشید که تمام هتل ها سوئیت ارائه نمی دهند و با توجه به تعداد ستاره های هتل و میزان بزرگی آنها ممکن است انواع مختلف سوئیت در آنها وجود داشته باشد. سوئیت ها از بخش های مختلفی از قبیل اتاق نشیمن و اتاق خواب، آشپرخانه و سرویس بهداشتی تشکیل شده است.

سوئیت ها با توجه به تعداد اتاق ها و شرایط موجود در آنها دارای انواع مختلفی می باشند. به عنوان مثال، سوئیت مدیوم (Medium) دارای دو اتاق خواب و یک اتاق نشیمن می باشد. در برخی از هتل های بسیار لوکس نوع خاصی از سوئیت ها وجود دارند که به سوئیت رویال یا پرزیدنتال معروف هستند، این سوئیت ها دارای امکانات ویژه مانند اتاق های بیشتر از سایر سوئیت ها، پیشخدمت، مبلمان های لوکس و غیره می باشند.

بهترین و متنوع ترین سوئیت ها را در هتل های 5 ستاره داخلی و خارجی می توان مشاهده کرد. به عنوان مثال کافیست امکانات و شرایط موجود در هتل قصر طلایی و هتل درویشی مشهد را مرور کنید تا با این نوع سوئیت بیشتر آشنا شوید.

کابانا (Cabana)

کابانا از دیگر اتاق های هتل می باشد که ویژگی های کاملا متفاوت با سایر اتاق ها دارد. این اتاق ها در طبقه اول هتل و کنار استخر قرار گرفته اند. در نتیجه مهمانان براحتی می توانند به امکانات موجود در استخر دسترسی داشته باشند. البته لازم به ذکر است که تمام در هتل ها این نوع اتاق وجود ندارد. از دیگر ویژگی های این اتاق ها مساحت زیاد آنها می باشند که اغلب بیشتر از 30 متر مربع هستند.

آپارتمان

آپارتمان ها دارای اتاق خواب های جدا ، اتاق نشیمن، آشپزخانه و سرویس بهداشتی می باشند. تفاوت آپارتمان با سوئیت در نوع امکانات موجود در آنها و همچنین مساحتشان می باشد. آپارتمان ها اغلب فضایی بیشتر از 96 متر مربع دارند و فضایی کاملا مشابه با منزل در آنها فراهم شده اند.

استودیو (studio)

نوع دیگری از اتاق های موجود در هتل، استودیو می باشد که شباهت زیادی با سوئیت دارند. تفاوت اتاق های استودیو با سوئیت در میزان بزرگی و همچنین تعداد اتاق های آنها می باشد. استودیوها اغلب بدون اتاق خواب هستند.

از آنجا که انتخاب نوع اتاق یکی از مهم ترین بخش ها در رزرو هتل می باشد، در نتیجه سامانه رزرو هتل اقامت24 به آن توجه ویژه دارد. ارائه مشخصات کامل به همراه تصویر از اتاق و نمایش لیست کامل امکانات و شرایط موجود در اتاق های مختلف هتل در این سامانه با صحت کامل انجام شده و راهنمای جامعی برای انتخاب بهترین گزینه می باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید