بازتاب ایران

نیوزویک: ایران کلیپ حمله به آمریکا پخش کرد/ اورشلیم پُست: حملات به آمریکایی ها افزایش یافت/ المانیتور: دیپلمات سوئیسی در تهران درگذشت

    کد خبر :807328

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل هفته نامه نیوزویک، روزنامه واشنگتن پُست، پایگاه خبری المانیتور تأکید بر موضوعاتی چون ایران کلیپ حمله به آمریکا پخش کرد، حملات به آمریکایی ها افزایش یافت، دیپلمات سوئیسی در تهران درگذشت، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

نیوزویک: ایران کلیپ حمله به آمریکا پخش کرد

روز یکشنبه کلیپی مجازی و غیرواقعی از حمل نیروهای ایرانی به پایتخت ایالات متحده منتشر شده است، پخش این کلیپ در رسانه های آمریکایی بازتاب هایی داشته است.

هفته نامه نیوزویک در این باره نوشت: در حالی که مذاکرات ایران و آمریکا ادامه دارد نیورهای ایرانی کلیپی از حمله به پایتخت آمریکا منتشر کردند.

در ادامه آمده است: این کلیپ پیش از گفتگوی مستقیم رهبر ایران با مردم و پس از آن که رئیس جمهور روحانی گفت دشمن در جنگ اقتصادی از ایران شکسته خورده است، منتشر شد.

همچنین به صحبت های آقای ظریف شاره شده است که اجماع ایران و آمریکا را غیرقابل دسترس معرفی کرده است.

آمریکا

در پایان این هفته نامه نتیجه می گیرد با توجه به فایل های منتشر شده در ایران تمرکز دولت ایالات متحده باید بر این باشد که ایران نتواند آن چه در ویدئوهای منتشر شده آرزو دارد را در واقعیت به انجام برساند.

اورشلیم پُست: حملات به آمریکایی ها افزایش یافت

نیروهای ایالات متحده در منطقه و مخصوصاً در عراق به تکرار مورد حمله گروه های مخالف قرار می گیرند و همواره ایالات متحده و رسانه ها این حملات را از سوی گروه های مورد حمایت ایران می دانند.

روزنامه اورشلیم پُست در این باره نوشت: حملات موشکی نیروهای مورد حمایت ایران به نیروهای ایالات متحده در عراق افزایش یافته است.

در ادامه این روزنامه مدعی شده است که حملات حوثی ها به عربستان نیز ادامه دارد و حملات گروه های عراقی و حوثی را به عنوان ابزار ایران برای دستیابی به امتیاز در مذاکرات وین معرفی کرده است.

همچنین افزوده است که از زمان شروع ریاست جمهوری جو بایدن در آمریکا 30 موشک به پایگاه های نیروهای آمریکایی در عراق شلیک شده است.

عین الاسد

در پایان این روزنامه با تکیه بر صحبت های دبیر مطبوعاتی پنتاگون مدعی شده است، ایالات متحده قصد ندارد ایران و گروه های نزدیک به ایران و احزاب بزرگ عراق را به عنوان عامل عملیات معرفی کند.

المانیتور: دیپلمات سوئیسی در تهران درگذشت

خبر جان سپردن یک دیپلمات سوئیسی در تهران روز سه شنبه منتشر شد، در خبرهای اولیه از وی به عنوان یک دیپلمات ناشناس یاد شده بود، در نهایت مشخص شده است این دیپلمات ناشناس دبیر اول سفارت سوئیس بوده است.

پایگاه خبری المانیتور درباره این خبر نوشت: دیپلمات سوئیسی فوت شده در ایران یک زن 52 دو ساله است که در اثر سقوط فوت شده است.

این رسانه مدعی شده است که هنوز مشخص نیست حادثه ای رخ داده است یا جرمی صورت گرفته است.

همچنین افزوده است: رادیو عمومی سوئیس مرگ این دیپلمات را تایید کرده است و دلیل مرگ را سقوط از طبقه 18 ساختمان اعلام کرده است.

سوئیس

در پایان این پایگاه خبری به این مسئله پرداخته است که سفارت سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع ایالات متحده عمل می کند، اشاره شده است که ایران و آمریکا اکنون در حال مذاکره هستند اما مشخص نیست دیپلمات فقید سوئیسی در این مذاکرات نقشی داشته است.

 

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید