نیروهای امدادی از ۴ شهرستان به جنگل‌های ” توسکستان” اعزام شدند

    کد خبر :758489

آتش‌سوزی در جنگل‌های منطقه ” توسکستان” شهرستان گرگان که از شامگاه یکشنبه آغاز شد، همچنان ادامه دارد و در حال پیش‌روی است.
از آبان و آذرماه به عنوان ماه‌های بحرانی برای جنگل‌های استان گلستان یاد می‌شود. همه ساله در این ماه‌ها شاهد وقوع حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی هستیم. خشکی هوا، کاهش رطوبت، وجود برگ در کف جنگل‌ و وزش باد در کنار بی‌مبالاتی برخی افراد در برافروختن آتش شرایط را برای حریق مساعد کرده است.

جنگل‌های استان گلستان که بخشی از جنگل‌های هیرکانی با قدمتی چند میلیون ساله است، به صورت نوار باریکی به مساحت 452 هزار هکتار در جنوب استان از گلوگاه تا جنگل‌های گلیداغی در شرق استان کشیده شده است.

هرساله وقوع آتش سوزی بخشی از این عرصه‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد، همین روز گذشته بود که 6 هکتار از مراتع شهرستان مراوه تپه در آتش سوخت.

از شامگاه یکشنبه آتش سوزی در جنگل‌های توسکستان که گونه‌های ارزشمندی از درختان مانند بلوط‌های بلندمازو، نارون، آزاد و غیره را در خود جای داده، آغاز شده است.

تلاش نیروهای یگان حفاظت و هلال احمر برای مهار آتش تا کنون نتیجه‌ای نداشته و آتش همچنان در حال پیش‌روی است.

آتش سوزی در جنگل‌های توسکستان، از دو منطقه ” پمبول چال” و ” مازو آرام” آغاز شده و تا این لحظه اقدامات لازم برای جلوگیری از گسترش آتش در حال انجام است.

سرهنگ حبیب یارادبزی، فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان در این باره اظهار داشت: شب گذشته با اعزام نیروهای یگان حفاطت منابع طبیعی و تیم‌های هلال احمر اقدامات لازم برای جلوگیری از پیش‌روی آتش در منطقه انجام شده است.

وی گفت: با توجه به صعب‌العبور بودن منطقه آتش سوزی، به دستور استاندار بالگرد هلال احمر برای اطفای حریق به منطقه اعزام شده است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان افزود: با توجه به وسعت آتش سوزی تیم های یگان حفاطت منابع طبیعی از شهرستان‌های آزادشهر، مراوه تپه و گنبد کاووس به منطقه اعزام شده‌اند.

وی با اشاره به آماده باش نیروهای منابع طبیعی در شهرستان‌های دیگر گفت: با تمام نیرو های امدادی و دستگاه‌های مربوطه هماهنگی‌های لازم انجام شده است تا هرچه سریع‌تر با اعزام نیرو های جدید به منطقه از پیش‌روی بیشتر آتش جلوگیری شود.

فرهاد میقانی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان نیز با اشاره به اعزام بالگرد امدادی به منطقه جنگلی توسکستان اظهار داشت: به دنبال دریافت گزارشی مبنی آتش سوزی مراتع در محور توکستان به شاهرود، محدوده سر علی آباد منطقه گجه، در ساعت 22 شب گذشته، یک تیم عملیاتی به محل حادثه اعزام شد.

وی گفت: پیش از ظهر امروز نیز 22 نیروی عملیاتی و بالگرد هلال احمر گلستان با 7 دستگاه چادر، 20 تخته موکت، 10 بسته غذایی 72 ساعته، 80 بسته غذایی 24 ساعته به منطقه اعزام شدند.

منبع: تسنیم

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید