نکته اصلی کاندیداتوری ترامپ برای انتخابات 2024 آمریکا

    کد خبر :973675
ترامپ در انتخابات 2024

نشریه “اسپکتیتور” در گزارشی با اشاره به اراده دونالد ترامپ برای کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 آمریکا، سعی کرده به یک سوال محوری که هم ترامپ، هم حامیان وی و هم افکار عمومی این کشور باید به آن پاسخ دهد، بپردازد: چرا آمریکای کنونی باید به بازگشت ترامپ به کاخ سفید رای دهد؟

بازتاب– اغلب تصور می کردند که پس از خروج ترامپ از کاخ سفید و روی کار آمدن بایدن، وی بار دیگر تلاش هایش را با شدت از سرخواهد گرفت تا بتواند در سال 2024 به کاخ سفید بازگردد. یک سال قبل، وی شبکه اجتماعیِ خود با نامِ Truth را تاسیس کرد. سپس در ماه نوامبر نیز به صورت رسمی کارزار ریاست جمهوری خود را به راه انداخت. با این حال، سخنرانی اخیر او با شور و شوق بسیاری کمی حتی از سوی حامیان افراطی اش مواجه شد.

در طی هفته های اخیر، ترامپ عمدتا وقت خود را در قالب شبکه اجتماعی Truth به انجام حمله علیه جمهوریخواهان و نامزدهای رقیب احتمالی دیگر اختصاص داده و سعی داشته تا از خود در برابر سیلی از اقدامات قضایی و رسوایی هایی که علیه او مطرح شده و می شوند، دفاع کند.

با این همه، علی رغمِ تمامی نشانه های آشکار و واضحی که حاکی از اراده ترامپ جهت رقابت مجدد در انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا هستند، کمتر کسی است که این سوال را طرح نکند که اساسا چرا باید این اتفاق محقق شود؟

چرا ترامپ می خواهد در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 شرکت کند؟ اگر شما این سوال را در توئیتر طرح کنید، حامیان ترامپ پاسخ خواهند داد که او به این دلیل می خواهد شرکت کند زیرا وی بر آن است تا بار دیگر آمریکا را به عظمت و شکوه برساند (شعار خود ترامپ: Make America Great Again) یا دیگر مسائلی از این دست مطرح می شود.

بیشتر بخوانید:

واکاوی یک نکته مهم در رابطه با اعلام نامزدی ترامپ برای انتخابات 2024 آمریکا

دردسرهای ترامپ برای حزب جمهوریخواه در انتخابات 2024

با این حال، باید پذیرفت که این پاسخ کافی نیست. آمریکای کنونی تفاوت های زیادی با آمریکای سال 2015 دارد و درست به همین دلیل ترامپ نیز باید تبدیل به یک نامزد انتخاباتی متفاوت شود.

ترامپ دیگر نمی تواند در مقامِ یک سیاستمدار میلیاردر شورشی رفتار کند. فردی که به ادعای خود می خواهد با یک سیستم فاسد و باتلاقی مقابله کند.

هر انتقادی که ترامپ بخواهد مطرح کند بلافاصله با این پرسش رو به رو خواهد شد که چرا در دوره حضور خود در قدرت هیچ کاری جهت تحقق طرح هایش نکرده است. البته که از همین حالا نیز مشخص است که پاسخ وی به این قبیل مسائل چه خواهد بود. احتمالا او خواهد گفت که دولت مخفی و کنشگرانی منفی در دوره حضور من در کاخ سفید، مانع اصلی در پیشبرد دستورکارهای مطلوبم بودند. با این حال، باید پرسید که آیا این پاسخ او از میزان رای‌هایش خواهد کاست؟

ترامپ اکنون یک کاندیدای دوره پساپاندمی کرونا است این در حالی است که او پیشتر یک کاندیدای دوره پیش از ظهور پاندمی کرونا بوده است. از این رو، به احتمال فراوان او با انتقادات گسترده ای در مورد نوعِ مواجهه اش با بحران شیوع ویروس کرونا نیز رو به رو خواهد شد.

در این رابطه نیز او بدون تردید تقصیرها را گردنِ افرادی خواهد انداخت که در دولتش مشغول به کار بودند و یا اخراج نشدند. البته که بدون تردید در این حوزه نیز او نمی تواند از تبعات اقدامات و سیاست های غلط خود فرار کند.

در این نقطه بار دیگر سوالی که پیشتر مطرح کردیم برجسته می شود: چرا ترامپ که اکنون در سن 76 سالگی است می خواهد بار دیگر وارد عرصه رقابت انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 آمریکا شود؟

نکته اصلی این این مساله چیست که آمریکا بخواهد بار دیگر مدیریت کلان خود را در اختیار فردی نظیر ترامپ قرار دهد؟ حداقل در شرایط کنونی تنها پاسخی که می توان به سوال های مذکور داد این است که ترامپ می خواهد در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 شرکت کند زیرا به دنبال آن است که انتقام شکست در انتخابات سال 2020 را بگیرد. ترامپ کسی نیست که به شکست خوردن یا نَه شنیدن عادت داشته باشد. او اکنون صرفا به دنبال مقابله با تحقیرها و شکست هایی است که متحمل شده است.

اینکه ترامپ از نامزدی برای انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 صرفا به دنبال برنده شدن باشد، به احتمال فراوان بار دیگر گسل های نارضایتی و شکاف در جامعه آمریکا را در راستای منافع شخصِ ترامپ زنده و برجسته خواهد کرد و این کشور را به لبه پرتگاه خواهد برد.

ترامپ پیشتر هم نشان داده که بیش از حل مشکلات و چالش‌های آمریکا، به دنبال جلب توجه رسانه ای و جنجال آفرینی است. موضوعی که به هیچ عنوان به نفع آمریکا و حل چالش های پیش روی آن نیست.

برای اینکه ترامپ بتواند در مقام یک کاندیدای موفق در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 آمریکا ظاهر شود، بایستی به مردم کشورش ثابت کند و دلایلی را به آن ها ارائه کند که اساسا ماهیت و فلسفه کارش درست است. حداقل تا به این لحظه، این نکته آشکار است که وی در پیشبرد این دستورکار شکست خورده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید