نفوذ خودروسازان در نهادهای تصمیم گیر/تخلف آشکار عضو شورای رقابت+سند

    کد خبر :527869

شورای رقابت تنها نهاد فرادستگاهی است که نقش تعیین کننده ای در شکسته شدن انحصار و ایجاد رقابت در اقتصاد دارد. این در حالی است که ورود نه چندان موفق و نامناسب این شورا به موضوعات چالشی از جمله انحصار در قطعه سازی، قیمت گذاری خودرو، انحصار خودروسازان و … مورد انتقاد برخی از صاحب نظران بوده است.

به گزارش بازتاب ،اینکه چقدر شورای رقابت بتواند در موضوعات موردنظر منصفانه و به دور از جانبداری های سیاسی و اقتصادی قضاوت کند در وهله اول بستگی به مستقل بودن اعضای این شورا دارد. به بیان دیگر شرط لازم قضاوت منصفانه شورای رقابت، عضویت افرادی در این شورا است که وابستگی سیاسی و اقتصادی به هیچ شرکت و نهاد حقوقی نداشته باشند. از این رو است که طبق قانون جزء 4 ماده 55 قانون اجرای اصل 44 شورای رقابت اعضای این شورا نمی توانند در هیچ شرکتی عمومی، خصوصی و حتی تعاونی نیز همزمان شاغل باشند.

هرچند که رعایت این قانون بر تمامی اعضای این شورا واجب است ولی بررسی ها نشان از آن دارد که برخی اعضا همزمان در چندین شرکت عضو هیئت مدیره می باشند. به طور مثال می توان به آقای محسن بهرامی ارض اقدس، عضو شورای رقابت اشاره کرد. آقای بهرامی ارض اقدس در حال حاضر مشاور وزیر بازرگانی و طبق اسناد روزنامه رسمی عضو چهار شرکت صندوق حمایت از نویسندگان و هنرمندان،شرکت تامین سرمایه امین،گروه توسعه و معادن شهروآرین برنا کراناست. متاسفانه در سال گذشته وی قرارداد همکاری با شرکت سایپا نیز داشته است.

 

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید