بازتاب ایران

نشنال اینترست: سیاست خاورمیانه ای آمریکا نیاز به تنظیم دارد/ واشنگتن پُست: ایران 60 میلیون دوز واکسن کرونا خریداری کرد/ المانیتور: آخرین مذاکرات هسته ای ایران مثبت بود/ الشرق الاوسط: کرونا در ایران هر 4 دقیقه یک نفر را می کشد

    کد خبر :802118

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل نشریه نشنال اینترست، روزنامه واشنگتن پُست، پایگاه خبری المانیتور و روزنامه الشرق الاوسط تأکید بر موضوعاتی چون سیاست خاورمیانه ای آمریکا نیاز به تنظیم دارد، ایران 60 میلیون دوز واکسن کرونا خریداری کرد، آخرین مذاکرات هست ای ایران مثبت بود، کرونا در ایران هر 4 دقیقه یک نفر را می کشد، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

نشنال اینترست: سیاست خاورمیانه ای آمریکا نیاز به تنظیم دارد

حادثه نطنز که روز یکشنبه به وقوع پیوست حواشی زیادی داشته است، تبعات این حادثه همچنان در کانون توجه رسانه های مختلف قرار داد.

نشریه نشنال اینترست در همین باره نوشت: خرابکاری نطنز ثابت می کند که آمریکا باید سیاست خاورمیانه خود را از نو تنظیم کند.

همچنین در ادامه آورده است: بهترین اقدامی که واشنگتن می تواند برای تعدیل خصومت ها در سراسر منطقه انجام دهد این است که بازی پادشاه را برای کشورهای خاص متوقف کند، نقش خود را به عنوان یک نیروی پلیس منطقه ای یک طرفه متوقف کند و از دیپلماسی کمک بگیرد.

در ادامه اقدام اسرائیل در نطنز را تلاشی آشکار و تحمل ناپذیر برای براندازی مذاکرات قانونی دیپلماتیک و درگیر نگهداشتن واشنگتن در امنیت خاورمیانه، می داند.

نطنز

در پایان این نشریه روند کنونی مذاکرات هسته ای ایران و قدرت های جهانی را مثبت ارزیابی کرده است و بازگشت به برجام را گزینه مناسب برای ایالات متحده می داند که می تواند باعث ایجاد اعتماد متقابل شود.

واشنگتن پُست: ایران 60 میلیون دوز واکسن کرونا خریداری کرد

واکسیناسیون علیه ویروس کرونا از جمله مسائلی است که بعد از گذشته بیش از یک سال از حضور ویروس کرونا در ایران همچنان مورد سوال است. ایران استراتژی های مختلفی را برای تامین واکسن در پیش گرفت در این میان از همکاری با کوبا برای تولید واکسن مشترک تا تولید واکسن در داخل را می توان نام برد. همواره در کنار این مسیرها بحث خرید واکسن از روسیه، هند و سایر کشورها نیز وجود داشته است.

روزنامه واشنگتن پُست در همین باره نوشت: ایران 60 میلیون دوز واکسن کرونا را از روسیه خریداری کرده است.

در این گزارش آمده است: طبق اعلام رسمی ایران و گفته های کاظم جلالی سفیر ایران در روسیه تعداد 60 میلیون دوز واکسن “اسپوتنیک وی” خریداری شده است که برای واکسناسیون 30 میلیون نفر کفایت می کند و این تعداد تا پایان سال جاری وارد ایران خواهد شد.

همچنین افزوده است: ایران پس از تعطیلات نوروز وارد موج چهارم همه گیری کرونا شده است که منجر به اتخاذ تصمیم تعطیلی 10 روزه مشاغل شده است.

واکسن کرونا

در پایان این روزنامه با نقل از مسئولان ایرانی عامل اصلی موج چهارم کرونا و افزایش ابتلا و تلفات ناشی از آن را ورود ویروس کرونا انگلیسی از عراق به ایران دانسته است.

المانیتور: آخرین مذاکرات هسته ای ایران مثبت بود

مذاکرات وین با توجه به مسائل و حوادث اخیر بسیار حساس و چالش برانگیز شده است. رسانه های زیادی به محتوای مذاکرات و حواشی آن پرداخته اند.

پایگاه خبری المانیتور از جمله رسانه هایی است که ضمن پرداختن به این موضوع نوشت: روسیه آخرین مذاکرات هسته ای یران را مثبت توصیف کرد. مذاکرات در وین کمتر از یک هفته پس از حمله مشکوک اسرائیل به تاسیسات هسته ای ایران انجام می شود.

در ادامه آمده است: روسیه روز پنج شنبه علی رغم حمله مشکوک اسرائیل به تاسیسات هسته ای ایران و اقدام تلافی جویانه ایران و افزایش سطح غنی سازی به خلوص 60 درصد، روند مذاکرات وین را مثبت ارزیابی کرده است.

مذاکرات هسته ای

در پایان این پایگاه خبری افزوده است: رئیس جمهور روحانی اعلام کرده است که ایران مذاکرات را تحریم نمی کند و امیدوار است مذاکرات بتواند تحریم های ظالمانه را از بین ببرد. همچنین نماینده چین خواستار ایجاد اختلالات کمتر و تمرکز بر لغو تحریم ها شده است و می گوید سرعت بخشیدن به مذاکرات نیاز شرایط کنونی است.

الشرق الاوسط: کرونا در ایران هر 4 دقیقه یک نفر را می کشد

موج چهارم کرونا در ایران تلفات زیادی را در پی داشته است، اکنون آمار ابتلا روزانه به این ویروس به بیست و پنج هزار نفر رسیده است و تلفات روزانه نیز رو به افزایش است.

روزنامه الشرق الاوسط در همین باره نوشت: هر 4 دقیقه یک نفر در ایران بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست می دهد.

در ادامه به نقل از مقامات ایرانی آمده است: هفته آینده افزایش آمار وجود خواهد داشت و ایران روزهای سختی در پیش دارد، رعایت پروتکل ها الزامی است.

همچنین به تعطیلی 10 روزه مشاغل در ایران اشاره شده است که 23 استان از 31 استان ایران را به تعطیلی کشانده است.

موج چهارم کرونا

در پایان این روزنامه مدعی شده است در کشور 84 میلیون نفری ایران تنها 200هزار دوز واکسن تزریق شده است و اولین محموله واکسن همکاری بین المللی COVAX که شامل 700 هزار دوز واکسن Oxford-AstraZeneca بوده است روز دوشنبه از طریق هلند به ایران تحویل داده شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید