نسخه ویژه از موتورسیکلت بی ام و R 1250 GS معرفی شد

  • خودرو
  • پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۹ ۱۲:۴۵
    کد خبر :751907

یکی از پرفروش‌ترین موتورسیکلت‌های بی‌ام‌و، سری GS است که در سال ۲۰۲۰ به ۴۰ سالگی خود می‌رسد. خودروساز آلمانی برای بزرگداشت این نقطه عطف، مدل‌های R 1250 GS و R 1250 GS Adventure را در سال ۲۰۲۱ با برخی اصلاحات و فناوری‌های الهام گرفته از دنیای خودرو برای خریداران عرضه می‌کند.

چنین حرکتی از بی‌ام‌و جای تعجب ندارد و این بدان معنی است که پرچم‌داران R 1250 GS و R 1250 GS Adventure چند به‌روزرسانی دریافت می‌کنند و خریداران بدون‌شک از آن‌ها تعریف و قدردانی خواهند کرد. کسانی که پیشرانه باکسر ۱،۲۲۵ سی‌سی را دوست دارند، نگران نباشند؛ این پیشرانه سازگار با استاندارد یورو ۵ هنوز هم ۱۳۶ اسب‌بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن‌متر گشتاور برای سرنشین ارائه می‌دهد.

به گزارش زومیت، علاوه بر ارائه‌ی چهار آپشن مختلف برای رنگ بدنه (سیاه، سفید روشن غیر متالیک، Style Rallye و نسخه ۴۰ سالگی GS)، تعدادی به‌روزرسانی کوچک اما درخورتوجه موتورسیکلت‌های 1250 GS و 1250 GS Adventure را تزئین می‌کنند. قابلیت‌های استاندارد جدید تغییرات عمده‌ای نیستند، اما مطمئناً امکانات خوبی برای موتورسیکلت هستند.

متخصصان بی‌ام‌و هنگام طراحی مدل یادبود ۴۰ سالگی سری GS بیشتر به ویژگی‌ها و برجستگی‌های موتورسیکلت R 100 GS معرفی‌شده در سال ۱۹۸۸ متوسل شدند. درنتیجه نسخه چهل سالگی GS به تقلید از آن، تزئینات زرد رنگی را روی رینگ‌ها، صندلی، باک و دسته‌های فرمان دریافت می‌کند. خریدارانی که ترجیح می‌دهند شلوغی کمتری در طرح بدنه داشته باشند، می‌توانند نوع Triple Black را سفارش دهند، اما رنگ سفید روشن و خاکستری یخی نیز در پالت رنگ این مدل باقی می‌مانند.

بی‌ام‌و قیمت مدل پایه R 1250 GS را برای سال ۲۰۲۱ فقط ۱۰۰ دلار افزایش داد و این قیمت در سال ۲۰۲۰ از ۱۷،۸۹۵ دلار به ۱۷،۹۹۵ دلار رسید. قیمت نسخه ویژه ۴۰ سالگی GS با طرح رنگ سیاه و زرد که از طراحی R 100 GS الهام گرفته است، تا ۱۹،۷۴۵ دلار افزایش می‌یابد. مثل همیشه، پکیج‌های لوازم جانبی مختلف و آپشن‌های شرکت سازنده می‌توانند این قیمت را به بیش از ۲۰ هزار دلار برسانند.

فناوری چراغ‌های LED انطباقی که از بخش خودروسازی بی‌ام‌و گرفته‌ می‌شود، به فهرست ‌آپشن‌های این موتورسیکلت می‌پیوندد. این فناوری شامل چراغ جلو قابل چرخش است که پیچ‌های جاده را روشن می‌کند و همین باعث می‌شود که موتورسواری در شب ایمن‌‌تر باشد. خریداران همچنین می‌توانند هزینه اضافی برای صندلی گرم‌شونده، انتخاب زیرپایی‌های مختلف و دسته فرمان قابل تنظیم پرداخت کنند. عرضه‌ی چنین امکاناتی بیانگر این واقعیت است که موتورسیکلت‌های سری GS بی‌ام‌و اغلب در مسافرت‌های طولانی مدت استفاده می‌شوند و راحتی آن‌ها بسیار مهم است.

بی‌ام‌و هیچ تغییر اساسی در سیستم محرکه موتورسیکلت ایجاد نمی‌کند، بنابراین نیرو از پیشرانه ۱/۳ لیتری تخت دوقلو (دو سیلندر) تأمین می‌شود که ۱۳۶ اسب‌بخار قدرت را در ۷،۷۵۰ دوربردقیقه و ۱۴۲ نیوتن‌متر گشتاور را در ۶،۲۵۰ دوربردقیقه ارائه می‌دهد. هر دو مدل حالت سواری به‌نام Eco دریافت می‌کنند که در حقیقت نسخه‌ای تنزل‌یافته از آپشن عرضه شده در خودروهای سواری است. برخی سیستم‌های دستیار رانندگی مانند سیستم ترمز ABS Pro، کنترل کشش پویا و کنترل پیشرفته Hill Start Control Pro به‌صورت استاندارد ارائه می‌شوند. این امکانات نمی‌توانند قابلیت خودران را ارائه دهند یا حداقل هنوز این‌گونه نیستند، اما به حفظ بهبود وضعیت موتورسوار در شرایط مختلف رانندگی کمک می‌کنند.

ازآنجاکه برخی از این موارد به‌صورت امکانات استاندارد و برخی به‌عنوان آپشن دردسترس هستند، آن‌ها را به دو فهرست مفید تقسیم می‌کنیم تا مرتب‌تر باشند.

امکاناتی که به‌صورت استاندارد ارائه می‌شود:

سیستم کنترل کشش دینامیکی و ABS Pro
حالت جدید رانندگی اکو
سوکت‌های USB و ۱۲ ولت
نشانگر LED کاملا جدید در عقب
نسخه‌های Style Rallye به‌طور استاندارد باربند از جنس فولاد ضدزنگ نیز دارند.
موتورسیکلت بی ام و / 2021 BMW R 1250 GS با رنگ زرد و سیاه در کوهستان

بی‌ام‌و همچنین موارد زیر را به‌صورت اختیاری عرضه می‌کند:

سیستم Driving Mode Pro که دارای حالت‌های سواری اضافی، امکان انتخاب حالت سواری و کنترل ترمز دینامیکی پیشرانه
Hill Start Control Pro
قابلیت تماس اضطراری هوشمند
بالابرهای فرمان ۳۰ میلی‌متری
چراغ‌های LED تطبیقی
آپشن‌های وابسته به بازار نیز شامل چراغ‌های رانندگی در روز (sic)، چراغ راهنما و چراغ‌های نشانگر چندمنظوره می‌شود؛ درحالی‌که آپشن گرمایش صندلی فقط با پکیج راحتی یا با دسته‌های گرم‌شونده فرمان موجود است.

موتورسیکلت‌های R 1250 GS و R 1250 GS Adventure قرار است در ماه‌های آینده به بازار عرضه شوند، اما قیمت آن‌ها هنوز اعلام نشده است. برای یادآوری بد نیست بدانید که قیمت نسخه‌های کنونی آن‌ها در بازار به ترتیب ۱۷،۹۹۵ و ۲۰،۳۴۵ دلار است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید