نحوه بازگشایی خوابگاه‌های دانشجویی اعلام شد

    کد خبر :716159

به گزارش بازتاب به نقل از تسنیم مجتبی صدیقی، رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم در خصوص وضعیت خوابگاه‌های دانشجویی بعد از بازگشایی دانشگاه‌ها گفت: بر اساس مجوز ستاد ملی مبارزه با کرونا، دانشگاه‌ها این اختیار را دارند که از 17 خرداد دانشجویان را به صورت حضوری بپذیرند.

وی ادامه داد: به طور طبیعی، دانشگاه‌ها با توجه به شرایط بهداشتی و ضرورت کنترل پروتکل‌های بهداشتی، از این امکان در حداقل ممکن استفاده می‌کنند، یعنی برای تکمیل فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی که در این نیم‌سال داشتند از این امکان که بتوانند دانشجویان هم حضور داشته باشند استفاده می‌کنند.

رئیس سازمان امور دانشجویان افزود: به دانشگاه‌ها اعلام شده است طوری برنامه‌ریزی کنند که نیاز به خوابگاه و خدمات رفاهی در حداقل ممکن باشد، به این معنی که دانشگاه‌ها آموزش مجازی را به طور کامل ادامه داده و به اتمام برسانند و اگر احیاناً برای رفع اشکال و برگزاری آزمون‌ها نیاز به حضور دانشجو باشد از این امکان استفاده کنند آن هم به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود و بازه امتحانات به گونه‌ای باشد که تا جایی که امکان دارد، نیاز به خوابگاه نباشد.

وی افزود:، چون خوابگاه‌ها برای این شرایط طراحی نشده‌اند، معمولاً در شرایط عادی خوابگاه‌های ما دارای تراکم هستند و تعداد دانشجویان در اتاق‌ها قابل توجه است، کنترل مسائل بهداشتی به شکل عادی در خوابگاه‌ها امکان پذیر نیست.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید