نجات واحدهای تولیدی از ورشکستگی

    کد خبر :683976

رئیس دفتر رئیس جمهوری چهارشنبه گذشته (۱۶ بهمن) با هدف شرکت در مراسم افتتاح طرح‌های مختلف کشاورزی، صنعتی و عمرانی، نشست با فعالان اقتصادی و کارآفرینان و حضور در جلسات شورای اداری مازندران و گلستان، به این دو استان سفر کرد.

شاید شیرین ترین قسمت این سفر سه روزه نجات شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران از خطر ورشکستگی بود، شرکتی که به عنوان بزرگ‎ترین واحد صنعتی تولید کاغذ ایران از حدود پنج سال با مشکلات مالی و کمبود مواد اولیه مواجه بود و سرانجام با تزریق سرمایه ۴۸۰ میلیارد تومانی براساس دستور رییس جمهوری و مصوبه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، این واحد صنعتی از ورشکستگی و تجدید در ارزیابی سرمایه نجات یافت.

شرکت چوب و کاغذ مازندران از سال ۱۳۷۶ در شهرستان ساری آغاز به کار کرد و مهم‌ترین تولیدکننده کاغذ در کشور محسوب می‌شود. این شرکت برای نزدیک به هزار و ۳۰۰ نیروی کار به صورت مستقیم اشتغالزایی کرده است.

برپایه این گزارش، افزایش سرمایه این واحد صنعتی از طریق چندین هلدینگ سرمایه گذاری از جمله شستا، آتیه صبا و بانک ملی( سهامداران این واحد صنعتی ) صورت گرفته است.

به گزارش ایرنا،زیان انباشته شرکت نیز که مبلغ ۲۵۱ میلیارد تومان برآورد شد، با افزایش سرمایه پوشش داده شده است.
امسال به دلیل کمبود چوب به عنوان مهم‌ترین ماده اولیه، این شرکت فقط با ۴۰ درصد از ظرفیت ۱۸۰ هزار تنی خود فعال بود، اما بر اساس برنامه و طبق موجودی مواد اولیه تولید کاغذ در این واحد تا پایان سال جاری به ۸۰ هزار تن می رسد.

مشروح افتتاحیه ها در مازندران

در حاشیه سفر واعظی به استان مازندران، که صبح پنجشنبه (۱۷ بهمن) مصادف با ششمین روز دهه فجر انجام شد، ۸۵ طرح بخش‌های مختلف کشاورزی مازندران با اعتبار ۸۳۵ میلیارد ریال به صورت متمرکز در آمل به بهره‌برداری رسید.

طرح‌های بخش‌های مختلف کشاورزی مازندران شامل ۹ طرح در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری، هفت طرح در حوزه شیلات و بقیه آنها در بخش های دام و طیور، زراعی و باغی و آب و خاک بود.

گلخانه هیدروپونیک، پرورش گل و گیاهان زینتی و لیمو ترش، پرورش مرغ مادر، گاو شیری و گوسفند داشتی، بلدرچین، مرغ گوشتی، پرواربندی بره و گوساله، پرورش ماهی قزل‌آلا نیمه متراکم، تولید ماهی گرمابی، سورتینگ مرکبات، سکوی جمع‌آوری شیر، تجهیز و نوسازی شالیزارها، ساخت و لایروبی آب‌بندان، شن‌ریزی جاده بین مزارع، اجرای سامانه آبیاری کم‌فشار و تحت فشار، ساخت کانال و انتقال آب، برق رسانی و تجهیز چاه و ایستگاه پمپاژ آب و احداث سردهنه از طرح های آماده افتتاح بخش کشاورزری مازندران است.

همچنین در این مراسم هفت طرح لایروبی و مرمت آب‌بندان، آبیاری بارانی و کم‌فشار، ساخت گلخانه سبزی و صیفی، ساخت گلخانه گل و گیاهان زینتی، گلخانه هیدروپونیک نیز از پروژه‌هایی بود که عملیات اجرایی آن آغاز شد.

در این روز همچنین واحد سورتینگ برنج مرکز بین‌المللی تجارت و پایانه صادرات برنج آمل به همراه آزمایشگاه و ساختمان اداری با اعتبار ۲۵میلیارد تومان افتتاح شد و به بهره برداری رسید.

این پایانه در زمینی به مساحت افزون بر ۱۷۰ هزار مترمربع در حال ساخت است که ۵۰ هزار مترمربع آن انبار برنج و ۶ هزار متر مربع نیز واحدهای تجاری و خدماتی و سالن معاملات و پنجره واحد برای صادرات است.

فاز نخست این پایانه سالیانه برای حدود ۳۵۰ هزار تن برنج و در فاز نهایی تا ۷۰۰ هزار تن برنج تولیدی مازندران ظرفیت نگهداری، خرید ، فروش و صادرات ایجاد می کند.

در ادامه، رییس دفتر رییس جمهوری از پایانه محصولات کشاورزی مازندران (روماک) شهرستان جویبار بازدید کرد.

پایانه محصولات کشاورزی مازندران در جویبار نخستین مرکز لجستکی صادراتی محصولات کشاورزی این استان است که در ۲ فاز در دست اجراست. فاز نخست این واحد زیرساختی در زمینی به مساحت ۳۱ هکتار در دست ساخت قرار دارد و قرار است تا پایان امسال به بهره برداری برسد.

این پایانه شامل سالن‌های مجهز به دستگاههای خنک‌کننده و سرماساز در حال تکمیل است. این پایانه در زمان بهره‌برداری همه امکانات تاسیساتی و تجهیزات لازم را برای آماده سازی، نگهداری، بازاریابی محصولات کشاورزی برای تنظیم بازار داخلی و توزیع مدرن علمی محصولات کشاورزی و شیلاتی و تسهیل و تسریع در صادرات به‌طور یکپارچه فراهم می‌کند.

آماده‌سازی و بازاریابی محصولات کشاورزی به میزان ۳۳۰ هزار تن، نگهداری و ذخیره‌سازی ۹۰ هزار تنی انواع میوه، سبزی، گوشت قرمز و سفید و سایر محصولات، بازاریابی و صادرات محصولات کشاورزی، ایجاد و معرفی برند ایرانی برای محصولات کشاورزی در بازارهای جهانی و اصلاح نظام نوین و تنظیم بازار محصولات کشاورزی از جمله اهداف ساخت این پایانه عنوان شده است.

افتتاح سه خط تولید بخش نئوپان کارخانه نکاچوب

شامگاه پنجشنبه همچنین سه خط تولید بخش نئوپان کارخانه نکاچوب در شهرستان میاندرود استان مازندران با حضور رییس دفتر رییس جمهوری افتتاح شد.

با راه اندازی این خطوط ۷۰۰ نفر مشغول کار شدند که ۴۸۰ نفر در بخش حفاظت از جنگل و ۲۲۰ نفر نیز در بخش صنعت این شرکت فعالیت خواهند داشت.

حضور در استان گلستان و آغاز عملیات اجرایی ۲ هزار و ۵۳۲ طرح

واعظی در ادامه این سفر سه روزه، روز جمعه (۱۸ بهمن) به استان گلستان سفر کرد و همزمان با برگزاری شورای اداری این استان، مراسم متمرکز بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی ۲ هزار و ۵۳۲ طرح عمرانی و اقتصادی اشتغال‌زا با سرمایه گذاری افزون بر ۲.۹ هزار میلیارد تومانی در استان برگزار شد.

در این روز از دو مرحله زنجیره تولید تخم مرغ در شهرستان مرزی گنبدکاووس بهره برداری شد.

بزرگترین زنجیره تولید تخم مرغ گنبدکاووس قرار است در چند مرحله با مجموع ظرفیت سه میلیون و ۹۰۰ هزار قطعه مرغ تخم‌گذار ساخته شود که اکنون دو مرحله آن به ظرفیت تقریبی ۹۰۰ هزار قطعه به بهره‌برداری رسیده است. همچنین ساخت واحد تولید خوراک دام و کارخانه تولید شانه تخم مرغ نیز از دیگر واحدهای جانبی این مجموعه است. با راه اندازی همه مراحل این زنجیره تولید، این واحد تولیدی به تنهایی ۲۰ درصد نیاز کشور به تخم مرغ را تامین می‌کند.

حضور در شهرستان سیل زده آق قلا و افتتاح طرح های عمرانی

در این روز همچنین آیین افتتاح و آغاز عملیات اجرایی طرح‌های عمرانی شهرستان سیل زده آق قلا در استان گلستان برگزار شد.

در این مراسم و به مناسبت دهه فجر ۱۱۴ طرح عمرانی، تولیدی و اقتصادی با ۹۲۵ میلیارد ریال اعتبار و اشتغالزایی ۱۱۶ نفر مورد بهره برداری قرار گرفت. همچنین ۲ هزار و پانصدمین خانه بازسازی شده در سیل استان گلستان با حضور واعظی تحویل خانواده سیل زده شد.

در نهایت،آغاز عملیات اجرایی شهربازی مدرن گرگان در روز جمعه به مساحت ۱۵ هکتار و با اعتبار اولیه ۴۵۰ میلیارد تومان با مشارکت بخش خصوصی و دولتی، ایستگاه پایانی سفر سه روزه واعظی به این دو استان شمالی کشور بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید