نجات مرد ۹۴ساله بعد از ۳روز در کوهستان

    کد خبر :804658
نجات مرد ۹۴ساله بعد از ۳روز در کوهستان

وقتی خبر رسید مرد 94ساله در کوهستان گم شده، همه برای نجات او بسیج شدند و همه منطقه را زیر پا گذاشتند تا اینکه پس از 3روز امدادگران هلال‌احمر با استفاده از کوادکوپتر او را پیدا کردند. بررسی وضعیت مرد سالخورده نشان داد او به‌دلیل اینکه الاغش رهایش کرده در کوهستان سرگردان شده بود و در این مدت از گیاهان کوهستانی به‌عنوان غذا استفاده می‌کرد.

این مرد 94ساله که ساکن یکی از روستاهای چادگان در استان اصفهان بود، روز سه‌شنبه سوار بر الاغش از خانه بیرون رفت. او به همسرش گفته بود برای چیدن گیاهان دارویی به ارتفاعات می‌رود. این مرد با اینکه سن زیادی داشت اما سرحال بود و معمولا در این فصل از سال به‌دنبال جمع‌آوری گیاهان کوهستانی بود.

به گزارش همشهری، او آن روز از روستا خارج شد و ازقضا چند نفر از اهالی روستا هم او را دیده بودند اما وقتی غروب شد او برنگشت و همسرش که دلواپس شده بود از همسایه‌ها کمک خواست. آنها فرزندی ندارند اما همسایه‌ها و اهالی روستا مراقب آنها هستند. چند ساعت گذشت و شب شد اما باز هم خبری از مرد مسن نشد و جست‌وجوی اهالی برای یافتن او در روستا هم بی‌فایده بود.

سرنوشت مبهم مرد روستایی

آن شب همسر این مرد تا صبح پلک نزد و منتظر شوهرش بود اما هرچه صبر کرد او نیامد. صبح چهارشنبه در شرایطی که نگرانی‌ها درباره سرنوشت او بیشتر شده بود از هلال‌احمر درخواست کمک شد. هیچ‌کس، حتی ساکنان روستاهای مجاور این مرد را ندیده بودند و با توجه به سن زیاد او جانش در خطر بود و معلوم نبود به چه سرنوشتی دچار شده است. به‌دلیل گسترده بودن منطقه، تیم جست‌وجو به چند گروه تقسیم شدند و هر گروه بخشی از منطقه را به‌صورت دشتبان جست‌وجو کرد.

نجات مرد ۹۴ساله بعد از ۳روز در کوهستان

در این میان نیروهای انتظامی، بسیج، سپاه و اهالی منطقه که همگی نگران این مرد بودند نیز همه در عملیات جست‌وجو شرکت داشتند. حتی تعدادی از روستاییان با موتورسیکلت‌هایشان به‌دنبال پیداکردن بزرگ روستایشان بودند. بخشی از این منطقه، کوهستانی و سخت گذر بود. به همین دلیل یکی از داوطلبان هلال‌احمر از کوادکوپتر شخصی خودش برای تصویربرداری هوایی و جست‌وجوی سریع‌تر استفاده کرد.

این وسیله کمک کرد تا بخش‌های وسیعی از منطقه در کوتاه‌ترین زمان ممکن جست‌وجو شود و عملیات با سرعت زیادی ادامه پیدا کند؛ با این حال در دومین روز از مفقودشدن این مرد هم هیچ ردی از او به‌دست نیامد.

روز سوم

2شبانه‌روز از ناپدیدشدن مرد روستایی می‌گذشت و هنوز هیچ نشانی از او به‌دست نیامده بود. اعضای تیم جست‌وجو، گستره وسیعی را جست‌وجو کرده بودند و این‌بار با کمک اهالی منطقه مسیرهای مشخصی را که به محل روییدن گیاهان دارویی منجر می‌شد برای جست‌وجو انتخاب کردند. این‌بار هم کوادکوپتر هلال‌احمر به پرواز درآمد و جست‌وجو در ارتفاعات ادامه پیدا کرد تا اینکه ساعت 4عصر پنجشنبه امدادگران مرد 94ساله را در شرایطی که 3روز و 2شب از مفقودشدنش می‌گذشت در ارتفاعات پیدا کردند. با وجود اینکه او از سرگردانی خسته شده بود اما هیچ نشانی از ضعف و آسیب‌دیدگی نداشت؛ با وجود این امدادگران او را برای انجام مراقبت‌های بیشتری به مرکز درمانی منتقل کردند.

این مرد درباره چگونگی گم‌شدنش به نیروهای هلال‌احمر گفت: مثل هر سال برای چیدن گیاهان دارویی به کوهستان رفته بودم اما الاغم در بین راه رهایم کرد و تنها شدم. بعد از آن به‌خاطر اینکه خسته شده بودم و هوا هم تاریک شده بود راه را گم کردم و مجبور شدم شب را در کوهستان بمانم. او درباره خوابیدنش در کوهستان و اینکه در این مدت برای رفع گرسنگی و تشنگی چه کرده است گفت: جای امنی را در کوهستان پیدا کردم و 2شب در آنجا خوابیدم و در این مدت هم از گیاهان کوهی به‌عنوان غذا استفاده می‌کردم و از این نظر مشکلی نداشتم و خدا کمک کرد تا اینکه من را پیدا کردند.

جزئیات عملیات

داریوش کریمی، معاون امداد و نجات هلال‌احمر استان اصفهان درباره عملیات نجات مرد سالخورده می‌گوید: این مرد 3روز و 2شب بود که از دسترس خارج شده بود تا اینکه در نهایت از سمت سه‌راه اسکندری به سمت روستای بلمیر از توابع شهرستان فریدن در ارتفاعات مشرف به روستای بلمیر پیدا شد.

این عملیات با همکاری نیروهای نجاتگر جمعیت هلال‌احمر شهرستان چادگان، نیروی انتظامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بسیج و نیروهای مردمی انجام شد و وقتی این مرد پیدا شد وضعیت جسمانی خوبی داشت اما توسط یک دستگاه آمبولانس جمعیت هلال‌احمر به مرکز بهداشتی درمانی شهر رزوه منتقل شد تا توسط پزشک معاینات لازم صورت گیرد و اگر نیاز به اقدامات درمانی وجود دارد، در این زمینه انجام شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید