نتانیاهو: از اقدامات واشنگتن علیه ایران تقدیر می‌کنیم

    کد خبر :714454

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا لحظاتی قبل از برگزاری نشست دوجانبه در اراضی اشغالی کنفرانس خبری برگزار کردند.

نتانیاهو در آغاز این کنفرانس خبری ضمن تقدیر از پامپئو برای سفر به سرزمین اشغالی در شرایط فعلی شیوع کرونا گفت: «(سفر پامپئو به سرزمین اشغالی) در واقع این سندی بر قدرت ائتلاف میان ما (آمریکا و اسرائیل) و سندی بر تعهد محکم و قدرتمند رئیس‌جمهور (دونالد) ترامپ در قبال اسرائیل و تعهد شما در قبال دولت اسرائیل است».

وی سپس ضمن تأکید بر اینکه قرار است در خصوص مسائل زیادی با پامپئو گفت‌وگو کند، توضیح داد: «مسئله اول مصیبت و بیماری ویروس کرونا است که بسیاری از کشورها با آن درگیر هستند. ما تمایل داریم در خصوص تقویت همکاری و مشارکت در مقابله با این ویروس گفت‌وگو کنیم».

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از ایران به عنوان مصیبت و گرفتاری بعدی یاد کرد و گفت: «من از مواضع بسیار عالی شما، (دونالد) ترامپ و دولت وی علیه ایران تقدیر می‌کنم که در وهله اول از توافق اشتباه و خطرناک ایران (برجام) خارج شدید و دوم اینکه فرمانده تروریستی ایران (سپهبد سلیمانی) را حذف کردید و سوم اینکه طرح تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران را که لحظه‌ای اقدامات تهاجمی خود علیه آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها و دیگران در منطقه متوقف نمی‌کند، پیش بردید و از این مواضع تقدیر می‌کنم و به گفت‌وگوها برای چگونگی همکاری برای مبارزه، تقابل و پس زدن رفتارهای تهاجمی ایران در منطقه، سوریه و نقاط دیگر ادامه می‌دهیم».

به گزارش فارس،بنیامین نتانیاهو سپس به تشکیل کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی اشاره کرد که قرار است فردا (پنجشنبه) انجام گیرد و گفت: «فرصتی پیش آمده که صلح و امنیت را بر اساس تفاهم‌نامه‌‌ای که در دیدار ماه ژانویه با ترامپ حاصل آمد، تقویت کنیم. اینها تمامی چالش‌هایی هستند که با آن مواجه هستیم و اطمینان دارم که به واسطه ارتباط بسیار قوی میان اسرائیل و ایالات متحده آمریکا می‌توانیم در رسیدگی به آنها موفق شویم».

پامپئو نیز بعد از نتانیاهو در این کنفرانس خبری به کشته شدن نظامی صهیونیستی در شهر جنین در کرانه باختری گفت: «بابت کشته شدن دو نظامی اسرائیلی که روز گذشته اتفاق افتاد تسلیت می‌گویم…..این مسئله یادآور حق اسرائیل برای دفاع از خود است.آمریکا همواره از تلاش‌های شما در این زمینه حمایت می کند».

وزیر خارجه آمریکا سپس با تکرار اتهام‌زنی به ایران و تلاش‌های دولت ترامپ علیه جمهوری اسلامی ایران گفت که واشنگتن بخشی از کمپین کاهش منابع جمهوری اسلامی ایران که برای ضربه وارد آوردن به رژیم صهیونیستی مورد استفاده قرار می‌داده، بوده و این کمپین را نتیجه‌بخش توصیف کرد و گفت که به این تلاش‌ها ادامه خواهند داد.

پامپئو در پایان این کنفرانس خبری با ژستی انساندوستانه با متهم کردن دولت ایران گفت که جمهوری اسلامی ایران حتی در شرایط فعی که مردم این کشور به شدت در تلاش و تحت فشار هستند، از منابع خود برای «تحریک اقدامات تروریستی» در سراسر جهان سوء استفاده می‌کند و «این مسئله ذات افرادی که این کشور را هدایت می‌کند، آشکار می‌سازد».

وزیر امور خارجه آمریکا در سفری یک روزه وارد اراضی اشغالی شده است تا با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و دیگر مقام‌های این رژیم از جمله بنی گانتز رئیس ائتلاف آبی و سفید در خصوص طیفی از موضوعات گفت‌وگو کند و محور اصلی این گفت‌وگوها ایران است.

این اولین دیدار رسمی به فلسطین اشغالی از زمانی محسوب می‌شود که ورود اتباع خارجی به این منطقه به واسطه شیوع کرونا ممنوع اعلام شد.

هواپیمای پامپئو رأس ساعت 08:00 صبح به وقت محلی وارد اراضی اشغالی شد و مستقیماً به یکی از مجتمع‌های سفارتخانه آمریکا در قدس روانه شد و قرار است وزیر خارجه آمریکا ساعت 16:00 به وقت محلی، اراضی اشغالی را ترک کند.

وزیر امور خارجه آمریکا یکی از چندین مقام آمریکایی است که در هفته‌های اخیر تلاش‌ها برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران که قرار است اکتبر 2020 (آبان 99) منقضی شود، را افزایش داده است و اخیراً نیز هشدار داده که از تمامی تلاش خود برای جلوگیری از خرید تسلیحات توسط ایران استفاده می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید