مک لارن از سوپراسپرت الوا همراه با شیشه جلو رونمایی کرد

    کد خبر :814628

مک لارن را می‌توان یکی از برندهای مطرح تولیدکننده خودروهای لوکس سوپراسپرت دانست. کمپانی که توانسته هر سال نسل جدیدی از محصولات خود را در قالب مدل‌های جذاب راهی بازار کند.

اما به هرحال همین تعداد اندک هم برای دریافت اجازه تردد در برخی کشورها با محدودیت روبرو شده‌­اند، به همین دلیل مهندسان مک­‌لارن در محصول جدید خود یعنی مک لارن الوا، اقدام به نصب شیشه جلو برای آن نموده­‌اند که البته در وزن کلی خودرو تغییر چندانی ایجاد نکرده است.

درواقع این قطعه تنها 20 کیلوگرم به وزن کلی خودرو اضافه نموده که باید آن را دستاوردی بزرگ برای متخصصان این شرکت دانست. علاوه بر شیشه جلو، برف‌پاک­‌کن‌های حساس به باران، نازل­‌های شستشو، آفتابگیرهای جلو و گرمکن نیز به این بخش اضافه شده است. بد نیست بدانید قاب شیشه جلو از فیبرکربن ساخته شده تا در وزن کلی این قطعه صرفه­‌جویی شود.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار– یکی دیگر از عواملی که در عدم تغییر وزن خودرو نقش داشته را باید به حذف سیستم مدیریت فعال جریان هوا مربوط دانست. این سامانه به صورت هوشمند، فرآیند عبور جریان هوا از بالای کابین را مدیریت می­‌کند اما پس از اضافه شدن شیشه جلو، وجود آن چندان ضروری به نظر نمی‌­رسد.

مک‌­لارن اعلام نموده که این شیشه جلو، سبک وزن­‌ترین قطعه از این نوع بوده که خودروساز بریتانیایی تاکنون در یک خودروی جاده­‌ا‌ی نصب کرده است. هرچند که مک‌لارن الوا همچنان از داشتن سقف، شیشه­‌های جانبی و عقب محروم مانده اما به دلیل نصب شیشه جلو، دیگر مانعی برای دریافت مجوز تردد این خودرو در ایالات متحده باقی نخواهد ماند.

شتاب صفر تا صد و دویست کیلومتر برساعت الوا به ترتیب برابر با 2.8 و 6.8 ثانیه اعلام شده است. نخستین نمونه از مک‌لارن الوا که به شیشه جلو مجهز باشد، از اواخر سال 2021 به خریداران تحویل می­‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید