موسوی: لیاقت ما بیشتر از دو سهمیه بود

  • ورزشی
  • چهارشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ ۱۰:۰۹
    کد خبر :699022

سیدشاهین موسوی ملی‌پوش دسته 75 کیلوگرم بوکس ایران در گفتگو با فارس درباره مسابقات سهمیه بازی‌های المپیک 2020 توکیو در اردن، اظهار داشت: مسابقات گزینشی المپیک در اردن بسیار سخت و فوق‌العاده‌ای بود. من 4 شب و 4 مسابقه پرفشار را داشتم که در حد جهانی برگزار شد. همه حریفانم جز بهترین‌ها بودند و برخی از این بوکسورها به تازگی از بوکس حرفه‌ای، برای کسب سهمیه و حضور در المپیک توکیو، در این دوره مسابقات مبارزه می‌کردند.

موسوی در خصوص ناداوری‌ها در رقابتهای اردن، تاکید کرد: در آغاز مسابقات، داوری‌ها خوب پیش می‌رفت ولی در بازی‌های پایانی دیگر قضاوت داوران عادلانه نبود و حق‌ بچه‌ها را تضعیف کردند. لیاقت ما بیشتر از دو سهمیه بود. مافیا در بوکس بالاست و حتی با ورود IOC نیز این حق‌خوری‌ها پابرجاست. با اینکه مقررات جدید باعث شده تا نتیجه هر راند را در پایان راند ببینیم ولی هر جور که می‌خواهند کار را برای خودشان درمی‌آوردند. اعتراض‌ها به جای ختم نمی‌شود، فقط بازبینی فیلم مسابقه ‌است.

وی در خصوص میزبانی اردنی‌ها هم تصریح کرد: تمام تشکیلات و تدارکات میزبان جهت برگزاری این رقابتها به بهترین شکل آماده شده و همه چیز از قبیل اسکان، تغذیه و سالن تمرین و مسابقه در حد استاندارد جهانی بود. بخاطر جلوگیری از ویروس کرونا، میزبان به ایران اعلام کرد تا یک هفته زودتر در محل برگزاری رقابتها حاضر شوند و برهمین اساس با مدیریت خوب فدراسیون و کادر فنی تیم ملی به نحو احسن از این شرایط استفاده کردیم.

بوکسور اسلامشهری تیم ملی در خصوص برنامه‌اش در روزهای کرونای کشورمان گفت: بعد از بازگشت مسابقات انتخابی المپیک استراحت می‌کنم اما کرونا کاسه و کوزه همه دنیا را به هم ریخته است و ورزشکاران نیز با تعطیلی باشگاهها مواجه هستند.

موسوی در خصوص سال 98 هم تاکید کرد: امسال سال فوق‌العاده‌، پرفشار و خوب از لحاظ ورزشی برای من بود. مدال برنز آسیا را کسب کردم، در رنکینگ پنجم جهان قرار گرفتم و در نهایت در آخرین ماه سال 98 نیز سهمیه المپیک را بدست آوردم.

بوکسور 75 کیلویی ایران در خصوص برنامه‌ا‌ش برای سال آینده و المپیک چه خواهد بود، خاطرنشان کرد: برای حضور در بازیهای المپیک باید با آمادگی بالایی وارد مسابقات شویم. سعی می‌کنم نماینده شایسته‌ای برای بوکس ایران باشم و هر چه دارم برای درخشش در المپیک بگذارم. البته فدراسیون همچنان مانند قبل حمایت‌های خود را ادامه دهد تا اردوی مشترک با کشورهای صاحب سبک برگزار کنیم که با کسب تجربه در اردوهای تدارکاتی می‌توانیم چیزهای جدید یاد بگیریم.

وی در پایان گفت: از آقای ثوری رئیس فدراسیون بوکس، علیرضا استکی، غلامرضا کریمی و همایون امیری اعضای کادرفنی و دانیال تیماجی مربی بدنساز تیم ملی تشکر می‌کنم که برای ما زحمات زیادی کشیدند تا راه صعود به المپیک را هموار‌تر و راحت تر طی کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید