موتورولا اولین گوشی هوشمند با دوربین 200 مگاپیکسلی رونمایی خواهد کرد

    کد خبر :864835

پس از انتشار اخبار و شایعات سرانجام در اوایل شهریور ماه امسال سنسور 200 مگاپیکسلی ISOCELL HP1 در کنار سنسور GN5 سامسونگ رونمایی شد. سامسونگ در حال حاضر سنسورهای ISOCELL HP و GN5 را در اختیار سازندگان قرار داده است و می‌توان انتظار داشت که اواخر امسال یا اوایل سال 2022 گوشی‌های هوشمندی را در بازار ببینیم که مجهز به سنسورهای جدید سامسونگ باشند.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار_شایعات پیشین بر این اساس بودند که Galaxy S22 Ultra سال آینده از سنسور 200 مگاپیکسلی استفاده خواهد کرد. حالا مشخص شده که موتورولا اولین مشتری این سنسور توانمند خواهد بود.

IceUniverse به تازگی اعلام کرده که برای تجربه سنسور 200 مگاپیکسلی سامسونگ نیاز به انتظار طولانی مدت نیست. اما جالب است بدانید که این دستگاه متعلق به برند کره‌ای سازنده سنسور HP1 نخواهد بود. با توجه به اطلاعاتی که این افشاگر قابل اعتماد و خوش سابقه منتشر کرده، موتورولا اولین برندی است که از سنسور 200 مگاپیکسلی سامسونگ در گوشی خود استفاده خواهد کرد. پس از آن شیائومی به سراغ این سنسور خواهد رفت.

برخلاف شایعات پیشین تا سال 2023 خبری از استفاده از دوربین 200 مگاپیکسلی در گوشی‌های سامسونگ نیست. با این تفاسیر احتمالاً Galaxy S23 Ultra برای اولین بار افتخار استفاده از این سنسور را کسب خواهد کرد. با در نظر گرفتن اینکه سنسور 200 مگاپیکسلی تا چه اندازه برای ISP یا همان پردازنده سیگنال تصویر فشار وارد خواهند کرد، این موضوع مهم است که ببینیم آیا شرکت‌هایی که برای استفاده از این سنسور در محصولات خود عجله دارند آیا قدرت پردازش کافی برای استفاده از آن را در اختیار دارند یا خیر.

در هر حال در ادامه این مطلب نگاه دقیق‌تری خواهیم داشت به دو سنسور HP1 و GN5، با ما همراه باشید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید