موانع واردات دام زنده به زودی رفع می‌شود

    کد خبر :381192

معاون پیشگیری و کاهش تقاضای ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: به زودی موانع واردات دام زنده از مرزهای شرقی کشور برطرف و رایزنی برای واردات دام از سایر کشورهای آفریقایی و اقیانوسیه نیز انجام می‌شود.

به گزارش بازتاب به نقل از ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، هندیانی با اشاره به بررسی واردات دام از همسایگان شرقی به ویژه پاکستان و از طریق مرزهای استان سیستان و بلوچستان، گفت: وزارت امور خارجه آمادگی همکاری لازم به‌منظور استفاده از ظرفیت کشورهای پاکستان و افغانستان را دارد، تا امکان ورود دام زنده به استان سیستان و بلوچستان فراهم شود.

معاون پیشگیری و کاهش تقاضای ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به بررسی دلایل افزایش قیمت و قاچاق دام، افزود: با توجه به نیاز بازار داخل، درخصوص واردات دام سبک از سایر کشورهای آفریقایی و اقیانوسیه تبادل نظر و مقرر شد، سازمان دامپزشکی کشورهای واجد شرایط را اعلام کند.

وی با اشاره به ظرفیت تبصره 4 ماده 18 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و ضرورت تدوین ضوابط خرید، فروش، حمل و نقل و نگهداری دام، گفت: دستگاه‌های ذی‌ربط موظف هستند تا ضوابط خرید، فروش، حمل و نقل و نگهداری دام زنده در داخل کشور را بررسی و اظهارنظر نمایند.

جلسه بررسی مشکلات واردات دام زنده از سوی معاونت پیشگیری و کاهش تقاضای ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با حضور مدیران ارشد وزارت امور خارجه، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت جهاد کشاورزی، گمرک، سازمان دامپزشکی کشور، سازمان توسعه تجارت ایران، شرکت پشتیبانی امور دام کشور و معاون استاندار سیستان و بلوچستان در محل ستاد برگزار شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید