منع استفاده از واکسن آسترازنکا برای افراد زیر 60 سال در ایتالیا

    کد خبر :818375
منع استفاده از واکسن آسترازنکا برای افراد زیر ۶۰ سال در ایتالیا

در پی مرگ یک دختر ۱۸ ساله بر اثر بروز لختگی خون ناشی از تزریق واکسن آسترازنکا، دولت ایتالیا اعلام کرد از این به بعد استفاده از واکسن کووید-۱۹ شرکت داروسازی آسترازنکا برای افراد ۶۰ ساله و بالاتر محدود می‌شود.

کامیلا کانپا، ۲۵ مه (۱۷ روز پیش) واکسن آسترازنکا تزریق کرده بود که روز پنجشنبه بر اثر لختگی خون درگذشت. این اتفاق جنجال شدید سیاسی و رسانه‌ای در ایتالیا به راه انداخت. به رغم تردید‌ها در مورد عوارض جانبی واکسن این شرکت داروسازی انگلیسی-سوئدی برای افراد جوان تر، تاکنون این واکسن برای همه گروه‌های سنی در این کشور تجویز می‌شد.

این دختر نوجوان که دچار سطح پایین پلاکت‌های خونی شده بود، به دنبال خونریزی مغزی در بیمارستانی در شهر جنوآ درگذشت.

فرانچسکو فیلیولو، رئیس کمیسیون مقابله با کووید-۱۹ در کنفرانسی مطبوعاتی به خبرنگاران گفت از این به بعد واکسن آسترازنکا تنها برای افراد ۶۰ ساله و بالاتر مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
حدود دو ماه پیش (اوایل ماه آوریل) مقامات بهداشت و درمان ایتالیا توصیه کرده بودند که واکسن آسترازنکا تنها برای افراد ۶۰ ساله و بالاتر مورد استفاده قرار گیرد.

به رغم این توصیه، برخی مناطق ایتالیا اعلام کردند افراد ۱۸ ساله و بالاتر می‌توانند از این واکسن تزریق کنند.

به گزارش صدا و سیما، ایتالیا که نخستین کشور غربی است که تحت تاثیر همه گیری قرار گرفت، از آغاز همه گیری تاکنون حدود ۱۲۷ هزار مورد مرگ ناشی از کرونا ثبت کرده است و پس از انگلیس، دومین کشور اروپایی با سنگین‌ترین آمار قربانیان کرونا محسوب می‌شود.

حدود ۴۶ درصد ایتالیایی ها، دست کم یک دوز واکسن کووید-۱۹ را دریافت کرده اند و ۲۳ درصد از این افراد، به طور کامل در برابر این بیماری واکسینه شده اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید