ممنوعیت تردد و تعطیلی اماکن عمومی در عراق

    کد خبر :807282

هیئت دولت عراق تصمیم گرفت که این کشور در روزهای پایانی هفته آینده و هفته پس از آن، شاهد ممنوعیت تردد و تعطیلی اماکن عمومی برای جلوگیری از شیوع بیشتر همه گیری کرونا باشد.

به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، دفتر اطلاع رسانی «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر این کشور عصر روز سه شنبه با صدور بیانیه ای، اعلام کرد که هیئت دولت در جلسه هفتگی خود که به ریاست وی برگزار شده، با توصیه کمیته عالی بهداشت و سلامت ملی مبنی بر برقراری ممنوعیت تردد سراسری به مدت ۱۰ روز از ۱۲ تا ۲۲ ماه جاری میلادی (۲۲ اردیبهشت تا ۱ خرداد) موافقت کرده است.

بنا بر آن چه در این بیانیه آمده، هیئت دولت عراق با هدف جلوگیری از شیوع بیشتر همه گیری کرونا و اجرای تدابیر پیشگیرانه از طریق فاصله گذاری اجتماعی و دیگر شرایط پیشگیری، چنین تصمیمی را گرفته به ویژه آن که بر اساس آمار رسمی وزارت بهداشت، این کشور طی مدت اخیر شاهد افزایش شمار افراد مبتلا به این ویروس کشنده بوده است.

با تصمیم هیئت دولت عراق، ممنوعیت تردد سراسری در این کشور، تعطیلی مراکز خرید، رستوران ها، کافه ها، قهوه خانه ها، سالن های سینما، پارک ها، سالن های مراسم و عروسی، استخرها، سالن های ورزشی و غیره و همچنین ممنوعیت برپایی هر گونه تجمع و گردهمایی افراد را نیز در بر می گیرد.

لازم به ذکر است که بر اساس آخرین داده های وبسایت مرجع «ورلد او مترز» و آمار رسمی وزارت بهداشت عراق، این کشور با ثبت بیش از یک میلیون و ۸۶ هزار مورد ابتلا و بیش از ۱۵ هزار و ۶۰۰ قربانی، در شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا و مرگ و میر ناشی از ابتلا به این ویروس کشنده به ترتیب در رتبه های بیست و چهارم و سی و دوم جهان قرار گرفته در حالی که در میان کشورهای جهان عرب، همچنان بالاترین آمار مبتلایان و قربانیان را در اختیار دارد.

منبع: شفقنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید