مقررات سفر به ایران اعلام شد

  • اقتصادی
  • چهارشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۱۳:۱۷
    کد خبر :907761
مقررات سفر به ایران اعلام شد

مدیرکل ایمنی و تضمین کیفیت کار فرودگاه امام خمینی(ره) دو شرط مصوب شده در ستاد ملی مقابله با کرونا برای مسافران هوایی بالای 12 سال که قصد ورود به کشور دارند را تشریح کرد.

سید محمدرضا سیف در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: بر اساس آخرین مصوبه ستاد مقابله با کرونا همه مسافران بالای 12 سال ورودی به ایران، هم آنهایی که تابعیت ایرانی دارند و هم کسانی که‌ غیرایرانی هستند، ‌باید حتما دارای کارت تزریق واکسن باشند که از تزریق دز دوم واکسن کرونا 14 روز گذشته باشد و هم‌ تست منفی کرونا با اعتبار 72 ساعت‌ داشته باشند.

مدیرکل ایمنی و تضمین کیفیت کار فرودگاه امام خمینی(ره) افزود: بنابراین هم دارا بودن تست منفی کرونا و هم تزریق دز دوم واکسن برای همه مسافران بالای 12 سال الزامی است.

وی اظهار داشت: در برهه‌ای از زمان برای تسهیل در تردد مسافران و ورود آنها به ایران در ایام نوروز بخشنامه‌ای صادر شد که مسافران می‌توانند یا با تست منفی کرونا و یا با تزریق دو دز واکسن وارد کشور شوند، اما در حال حاضر طبق آخرین قوانین ما ضرورت دارد مسافران هر دو مورد «تزریق دز دوم واکسن» و «تست منفی کرونا با اعتبار 72 ساعت» را‌‌‌‌‌‌‌‌ داشته باشند.

* شرایط متفاوت برای ورود مسافران عراقی به کشور

مدیرکل ایمنی و تضمین کیفیت کار فرودگاه امام خمینی(ره) تأکید کرد: فقط برای ورود مسافران عراقی به ایران بابت تسهیل تردد آنها‌ به دلیل وجود تردد بالای مسافران بین ایران و عراق، مقرر شده است مسافران ورودی یا دارای تست منفی کرونا با اعتبار 72 ساعت باشند و یا دارای گواهی تزریق‌ واکسن با گذشت 14 روز از تزریق دز دوم باشند، و بدین ترتیب ‌ورود آنها به کشور بلامانع خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید