مقام انگلیسی: ایران برای استفاده از فرصت به تعهداتش برگردد

    کد خبر :785396

معاون وزیر خارجه انگلیسی در امور خاورمیانه از ایران خواست به پایبندی کامل به برجام بازگردد.

به گزارش ایسنا، جیمز کلیفرلی، معاون وزیر خارجه انگلیس در امور خاورمیانه و شمال آفریقا در گفت‌وگو با روزنامه سعودی الشرق الاوسط گفت: انگلیس از تمایل جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و تلاش هایش برای وارد شدن در نسخه جدید برجام استقبال می‌کند. ما به ایرانی‌ها گفتیم که خواهان بازگشت تهران به جامعه بین المللی هستیم. موضع کشور ما واضح و ثابت است، ایران باید به طور کامل به تعهدات خود در رابطه با غنی سازی اورانیوم بازگردد.

وی تاکید کرد: تهران اکنون در مقابل یک فرصت حقیقی قرار دارد تا یک مسیر متفاوت و بهتر را انتخاب کند و به سوی کشورهای اروپایی و آمریکا بازگردد. ایران باید به تعهداتش برگردد تا بتواند از این فرصت مثبت استفاده کند.

این مقام انگلیسی در ادامه مدعی شد: به ایران اعلام کردیم که بازداشت نازنین زاغری و دیگر شهروندان انگلیسی دوتابعیتی کاملا خودسرانه است و هیچگونه توجیهی برای بازداشت آن ها وجود ندارد، این بازداشت ها خودسرانه است و ایران باید همه آن ها را آزاد کند.

این مقام انگلیسی مدعی شد: هیچ گونه توجیه قانونی برای بازداشت آن ها وجود ندارد، امیدوارم که ایران اقدامات درست را انتخاب کند و این شهروندان انگلیسی را آزاد کند. انگلیس به صورت خستگی ناپذیر در این راستا فعالیت می کند و من به طور منظم در رابطه با این مساله با وزیر خارجه رایزنی می کنم.

وی گفت: ما در هر مناسبتی که با همتایان ایرانی خود صحبت می کنم این مساله را مطرح می کنیم، ایرانی ها باید درک کنند که این بازداشت ها خودسرانه و غیرقانونی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید