معاون رییس جمهور: برنامه‌های دستگاه‌ها متناسب با شرایط اقتصادی کشور باشد

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۹ ۱۱:۳۷
    کد خبر :727307

جمشید انصاری روز پنجشنبه در پنجمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی کردستان اظهار داشت: همه در سطح ملی و استانی وظیفه داریم برنامه‌ها را بازنگری کنیم و براساس شرایط تحریم و وضعیت اقتصادی موجود اقدام کنیم.
وی بر لزوم آسیب‌شناسی عدم موفقیت در اجرای برنامه‌ها تاکید کرد و افزود: اگر برنامه‌ها موفقیت آمیز نبوده دلیل آن یا عدم تصمیم‌گیری صحیح یا نبود پیگیری مناسب است بنابراین بازنگری در تصمیمات قبلی می‌تواند ما را برای ادامه مسیر کمک کند.
رییس سازمان امور اداری و استخدامی کشور با اشاره به اینکه از سال ۹۴ مجموعه برنامه‌های اقتصاد مقاومتی آغاز شد، اضافه کرد: شرایط آن سال با توجه به کاهش تحریم‌ها خوب بود اما با خروج آمریکا از برجام و تشدید تحریم‌ها در سال ۹۷، شرایط سخت‌تر شد، پس نیاز است براساس وضعیت کنونی پروژه‌ها را تعریف کرد.
انصاری با بیان اینکه هر روز شرایط اقتصادی برای کشورمان سخت‌تر می‌شود، یادآور شد: باید افزایش تاب‌آوری را قبل از رشد اقتصادی در اولویت کارهای خود قرار دهیم چرا که توسعه بدون بالا بردن تاب‌آوری در میان مسوولان و مردم ممکن نیست.
وی بر لزوم بروزرسانی آمار و ارقام در بحث خدمات و طرح‌های انجام شده در استان‌ها تاکید کرد و گفت: ارائه آمار قبلی مایه ناامیدی مردم خواهد شد ضمن اینکه با آمار دقیق ‌می‌توان تصمیم‌گیری های بهتری برای انجام برنامه‌ها داشت.
رییس سازمان اداری و استخدامی کشور به پیگیری خود برای رفع مشکلات پروژه آهن اسفنجی و پتروشیمی بعثت کردستان در سطح وزارتخانه‌های مرتبط اشاره کرد به گزارش ایرنا او افزود: لایحه ایجاد منطقه ویژه اقتصادی بانه و مریوان در مجلس است و نمایندگان استان باید برای تصویب و نهایی کردن آن تلاش خود را بکار گیرند چرا که تحول زیادی در توسعه کردستان خواهد داشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید