معامله جفت ارز دیجیتال چیست و چگونه انجام می‌شود؟

    کد خبر :905871

گاهی اوقات قصد ندارید که ارزهای دیجیتال خود را به ریال تبدیل کنید، اما نگران نوسانات بازار هستید. در این مواقع، با استفاده از معامله جفت ارز می‌توانید ارز دیجیتال خود را به یک ارز دیجیتال مطمئن دیگر تبدیل کنید. برخی معتقدند که تبدیل ارزهای دیجیتال به یکدیگر بهترین راه برای معامله در این بازار است، مخصوصا اگر به‌دنبال کسب سود از چرخه‌های بازار هستید. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

♦ معامله جفت ارز دیجیتال چیست؟

♦ معامله جفت ارز دیجیتال چگونه انجام می‌شود؟

♦ چگونه بهترین جفت ارز دیجیتال را انتخاب کنیم؟

♦ معاملات جفت ارزهای دیجیتال چه مزایا و معایبی دارند؟

♦ بهترین جفت‌ ارز برای سرمایه‌گذاری کدام است؟

♦ سخن پایانی

معامله جفت ارز دیجیتال چیست؟

جفت ارز دیجیتال در واقع به دارایی‌های دیجیتال گفته می‌شود که می‌توان آن‌ها را در صرافی ارز دیجیتال نسبت به یکدیگر مورد معامله قرار داد. برای مثال جفت ارز BTC/USDT یا جفت ارز دیجیتال ETH/BCH که جز معروف ترین جفت ارزها به شمار می‌روند. بهترین جفت ارز دیجیتال به ارز بیت کوین اختصاص دارد. در واقع بیت کوین را می‌توان تقریبا با اکثر رمزارزها مورد معامله قرار داد و ارزش رمزارزهای مختلف بر اساس بیت کوین سنجیده می‌شود. بیت کوین، اتریوم و استیبل کوین‌هایی مانند تتر، یو‌اس‌دی کوین USDC و دای DAI ارزهای دیجیتالی هستند که معامله‌گران معمولا از آن‌ها برای حفظ ارزش سرمایه خود استفاده می‌کنند. در زمان معامله با جفت ارزها، شناخت مفهوم ارز پایه بسیار اهمیت دارد. در جفت ارز BTC/ETH، بیت کوین ارز پایه و اتریوم ارز دوم است. در زمان معامله جفت ارزها، همواره ارز پایه خریداری یا به فروش می‌رسد.

معامله جفت ارز دیجیتال چگونه انجام می‌شود؟

جفت ارز دیجیتال به راحتی در اکثر صرافی ها قابل معامله است. به عنوان مثال خرید جفت ارز ETH/LTC به این معنی است که شما همزمان اتریوم می‌خرید و لایت کوین را می‌فروشید. فروش جفت ارز ETH/LTC به این معنی است که شما هم‌زمان اتریوم می‌فروشید و لایت کوین را خریداری می‌کنید.

نکته دیگر این است که برخی رمزارزها را نمی‌توان بطور مستقیم با رمزارزهای دیگر مورد معامله قرار داد؛ بلکه ممکن است قبل از خرید رمز ارز مورد نظر خود، چندین جفت ارز را با یکدیگر معامله کنید. این استراتژی از ریسک بالایی برخوردار است به ویژه به معامله گران تازه کار بازار ارزهای دیجیتال توصیه می‌شود که همواره از انجام چنین معاملاتی بپرهیزند و جفت ارز دیجیتالی را معامله کنند که همانند BTC/USDT،ETH/USDT، LTC/USDT از محبوبیت بالایی برخوردار هستند.

چگونه بهترین جفت ارز دیجیتال را انتخاب کنیم؟

نحوه انتخاب بهترین جفت ارز دیجیتال از اهمیت زیادی برخوردار است. معامله گران بازار رمزارزها، ابتدا چند رمز ارز را انتخاب می‌کنند و به تحلیل و بررسی آن از نظر بنیادی یا تکنیکال می‌پردازند. بعد از آن که بررسی‌های خود را انجام دادند وارد معامله می‌شوند. البته این روش برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال درست نیست بلکه بهتر است ابتدا شما بهترین جفت ارز دیجیتال را شناسایی کرده و بعد از آن به معامله آن جفت ارز بپردازید.

مورد دیگر حجم معاملات رمزارز است. ابتدا شما حجم معاملات رمزارزهای مختلف را بررسی کرده و بعد از آن رابطه آن با سایر دارایی‌های دیجیتال را پیدا می‌کنید. این روش یکی از بهترین شیوه برای پیدا کردن جفت ارزهای مناسب برای خرید و فروش است.

عامل بعدی اثر نقدینگی ارزهای دیجیتال است. اثر نقدینگی در واقع نشان می‌دهد که دارایی دیجیتال شما به سرعت می‌تواند فروخته شود. هرچه میزان نقدینگی بیشتر باشد، علاوه بر این که فرصت بیشتری برای معامله در بازار وجود دارد، می‌توانید سود بیشتری نیز کسب کنید. نقدینگی به معنای قابلیت یک جفت ارز برای خرید و یا فروش حتی در بازارهای خرسی (نزولی) است. در واقع در بازارهای نزولی هم برای این جفت ارزها خریدار پیدا می‌شود. به همین دلیل است که رمز ارزهای USDT، ETH، LTC و BTC چون همواره تقاضای بالایی برای خرید و فروش آن‌ها وجود دارد، ارزهای بسیار مناسب برای خرید و فروش در بازار رمزارزها به شمار می‌روند.

معاملات جفت ارزهای دیجیتال چه مزایا و معایبی دارند؟

مزایا

♦ قابلیت انتقال سریع‌تر وجه

♦ امنیت بیشتر سرمایه با انجام معاملات در صرافی‌های غیرمتمرکز

♦ فرصت کسب سود از سرمایه‌گذاری‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت

♦ امکان سرمایه‌گذاری در دیفای

اگر سرمایه خود را در قالب ارز دیجیتال حفظ کنید، این امکان را خواهید داشت که دارایی خود را به سرمایه‌گذاری در یک پروتکل غیرمتمرکز معتبر اختصاص دهید که احتمالا در مقایسه با حساب بانکی‌تان سود بیشتری هم دارد، در نتیجه درآمد شما از معامله‌گری افزایش می‌یابد. علاوه بر این، در معاملات جفت ارزهای دیجیتال، این امکان را دارید که برای به حداکثر رساندن سود، دارایی خود را به‌صورت یکپارچه به پروتکل‌های دیفای واریز کرده و یا به همین شکل از آنها برداشت کنید. صرافی‌های متمرکز که پول نقد را به ارز دیجیتال تبدیل می‌کنند، معمولا چنین ابزاری ارائه نمی‌دهند.

معایب

♦ این شکل از معاملات تنها برای سرمایه‌گذاران حرفه‌ای مناسب است.

♦ همواره به ابزاری نیاز دارید که کار تبدیل ارز دیجیتال به پول نقد را برایتان انجام دهد.

♦ معاملات جفت ارزهای دیجیتال کار معامله‌گران باتجربه است. عدم آشنایی با مدیریت و نگهداری از ارزهای دیجیتال و نحوه استفاده از قراردادهای هوشمند، شما را با مشکلاتی در دنیای دیفای مواجه خواهد کرد.

با اینکه شیوه نگهداری از سرمایه کاربران در صرافی‌های غیرمتمرکز امن‌تر از صرافی‌های متمرکز است، مشکلات امنیتی و آسیب‌پذیری‌ صرافی‌های غیرمتمرکز، خطری جدی برای معامله‌گران ارز دیجیتال محسوب می‌شود. بنابراین توصیه می‌شود که تنها از پروتکل‌های غیرمتمرکز معتبر و باسابقه استفاده کنید.

بهترین جفت‌ ارز برای سرمایه‌گذاری کدام است؟

امروزه بررسی‌های متعددی برای پیداکردن برترین جفت‌ ارزها توسط تحلیلگران انجام می‌شود. نکته مهم در چنین بررسی‌هایی، بازار مورد مطالعه است. یعنی مثلا در بازاری مانند فارکس که بسیار گسترده و بزرگ است و سرمایه‌های کلانی در آن جا به جا می‌شود، تفاوت‌هایی در مورد جفت‌ارزهای برتر با سایر بازارها وجود دارد. بنابراین نمی‌توان برای تمام بازارهای مالی در دنیا، تعدادی جفت ارز را به عنوان برترین موارد تعیین کرد اما به طور کلی، جفت ارزهای مشهور و محبوب از جمله EUR/USD (مقدار برابری ارزش یورو در مقابل دلار)، GBP/USD (مقدار برابری ارزش پوند در مقابل دلار)، USD/CHF (مقدار برابری ارزش دلار در مقابل فرانک سویس) که حجم بالایی از معاملات را در بازارهای بزرگ به خود اختصاص می‌دهند، گزینه‌های مطمئن‌تر و سودآورتری در درازمدت خصوصا برای تازه‌واردها هستند.

سخن پایانی

صرافی‌های ارز دیجیتال از جفت ارزها برای هدف تامین نقدینگی بالاتر و تسهیل در معاملات رمز ارزهای دارایی نقدینگی کمتر استفاده می‌کنند. تریدرهای بسیاری با توجه به نگاه سرمایه‌گذاری خود، از این جفت ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند. با توجه به اینکه قیمت تتر ثابت است و بر اساس ارزش دلار آمریکا نسبت به ریال تغییر می‌کند، در مواقعی که بازار رمزارزها با رکود همراه است، می‌توانید بیت کوین یا سایر رمزارزهای خود را به تتر تبدیل کنید تا در صورت کاهش قیمت بیت کوین، ضرر نکنید. خرید بیت کوین، اتریوم و سایر رمزارزها با استفاده از تتر مقرون به صرفه است و به دلیل پایداری آن، ریسک کمتری دارد.

صرافی اکسکوینو قابلیت جدیدی را به بخش معاملات ارزهای دیجیتال خود اضافه کرده است. در حال حاضر، در این صرافی امکان خرید و فروش رمزارزها در کیف پول اکسکوینو وجود دارد و می‌توانید اتر و بی ‌ان‌ بی را با بیت کوین (ETH/BTC – BNB/BTC) و بی انی بی و آدا را با اتریوم (BNB/ETH – ADA/ETH) بخرید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید