مظاهری: برای نجات بوکس باید تمرکز روی تیم‌های ملی باشد/ با رعایت سه فرمول ما در المپیک می‌توانیم به مدال برسیم

  • ورزشی
  • چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۶ ۱۲:۱۴
    کد خبر :196380

مربی تیم ملی بوکس گفت: اگر می‌خواهیم بوکس را نجات دهیم و به جایگاه اصلی آن برسانیم باید همه تمرکز ما روی تیم‌های ملی ‌باشد.

علی مظاهری در مورد برگزاری انتخابی تیم ملی بوکس اظهار داشت: انتخابی تیم ملی بوکس طی ۲ روز برگزار شد و در واقع اولین محک جدی برای ملی‌پوشان حاضر در اردوها بود. با توجه به امتحانات دانشگاه من در این انتخابیه‌ها حضور نداشتم اما از هفته آینده به تهران باز می‌گردم و در کنار تیم ملی حضور خواهم داشت. بنده معتقدم برای اینکه تیم ملی موفق باشد تنها راه موفقیت بوکس ایران حضور در کوران مسابقات است، ملی‌پوشان باید در تورنمنت‌های مختلف حضور پیدا کنند تا هم دست مربیان از لحاظ شناخت بازیکنان باز باشد و هم اینکه ورزشکاران با مبارزه کردن با بوکسورهای بین‌المللی با تجربه شوند. ما با حضور در تورنمنت‌های مختلف می‌توانیم بازیکنان را شناسایی کنیم تا ببینیم چند مرده حلاج هستیم.

وی در پاسخ به این سوال که به نظر شما برگزاری انتخابی‌های مداوم آیا به صلاح ملی‌پوشان است یا خیر، گفت: یکی از مشکلاتی که ما از گذشته داشتیم این بود که به قدری انتخابی تیم ملی در اردوها برگزار می‌کردیم که دیگر نمی‌توانستیم مبارزات خوبی را از ملی‌پوشان شاهد باشیم. اگر می‌خواهیم پیشرفت داشته باشیم ابتدا باید در هر وزن تلاش کنیم چند بوکسور داشته باشیم و با اعزام این نفرات به تورنمنت‌های بین‌المللی پشتوانه تیم ملی را قوی کنیم. اگر می‌خواهیم مثل ازبک‌ها و قزاق‌ها باشیم باید تلاش کنیم ملی‌پوشانمان با تجربه شوند، به هر حال آنها که ۴ دست ندارند و دلیل موفقیت آنها حضور در تورنمنت‌های مختلف و کسب تجربه است.

به گزارش فارس ، مربی تیم ملی بوکس با ارائه ۳ فرمول موفقیت برای این رشته، عنوان کرد: اگر می‌خواهیم بوکس را نجات دهیم و به جایگاه اصلی آن برسانیم باید همه تمرکز ما روی تیم‌های ملی باشد. اول اینکه باید شرایط خوبی را برای برگزاری اردوها حاکم کنیم، در هر وزن ۳ تا ۴ بوکسور داشته باشیم که ترکیبی از جوانان و با تجربه‌ها باشند. حضور فعال بوکسورها در تورنمنت‌های مختلف دومین فرمولی است که می‌توان بوکس ایران را به مرور زمان به اوج برسانیم، فرمول سوم هم داشتن کادر فنی قوی است که آن هم خوشبختانه در حال حاضر داریم. اگر فدراسیون با حمایت‌های خود این ۳ فرمول را کنار همدیگر داشته باشد ما می‌توانیم در آینده نه چندان دور حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشیم. نباید تنها تمرکز ما روی کسب مدال در بازی‌های آسیایی باشد. من قول می‌دهم اگر این ۳ فرمول کنار هم باشد ما در المپیک می‌توانیم مدال کسب کنیم. ما پتانسیل زیادی در بوکس داریم که متاسفانه در گذشته به خاطر لج و لجبازی برخی‌ها و به خاطر گرفتن پست در فدراسیون این استعدادها را نتوانستیم شکوفا کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید