مطهری نامزد انتخابات ۱۴۰۰ شد

    کد خبر :788282

علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس دهم امروز با برگزاری یک نشست خبری، نامزدی خود برای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری را اعلام کرد.

علی مطهری روز پنجشنبه همچنین افزود: با توجه به شرایط کشور و توانایی که در خود احساس می کنم لازم دیدم در انتخابات ریاست جمهوری حضور یابم.

نماینده ادوار مجلس خاطرنشان کرد: خود برای اداره کشور اصلح می‌دانم و معتقدم برای ترغیب مردم به مشارکت هر کس این توانایی را در خود ببیند باید برنامه خود را ارائه دهد.

مطهری ادامه داد: احزاب و گروه‌های سیاسی از تحریم انتخابات سخن نگویند و شورای نگهبان کسانی که قانون اساسی را قبول دارند و مشکل مالی ندارند را تایید کند که شور نشاط در انتخابات ایجاد شود.

وی افزود: طی چهل و چند سال گذشته توفیقات نسبی داشتیم و در برخی از زمینه‌ها موفق نبودیم. باید کاستی‌ها را برطرف کنیم. عدالت موضوع بسیار مهمی است. باید شکاف‌های طبقاتی را کم کنیم و فاصله مردم از نظر برخورداری از مواهب اقتصادی کم شود. مساله احترام به آزادی‌ها را جدی بگیریم و در این راستا الگوی ما حکومت حضرت علی علیه السلام است. صحبت کردن درباره عدالت و حق، کار آسانی نیست. همه می‌توانند درباره حق و عدالت و اینگونه مسائل صحبت کنند ولی باید در عمل پای‌بند باشند.

به گزارش ایرنا، این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: حضرت امیر (ع) چهار سال و چند ماه حکومت داشتند و در این مدت واقعا به عدالت و دموکراسی و اخلاق پایبند بودند و به دلیل عدالت خواهی به شهادت رسیدند. لذا الگویی جز حکومت علی (ع) نداریم و اینجانب این راه را در پیش خواهم گرفت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید