مطالعه راه‌های همکاری ایران و آذربایجان در زمینه تجارت دیجیتال

    کد خبر :168312

وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات ایران با تاکید بر گسترش همکاری ها با آذربایجان در زمینه استارتاپ ها گفت: همتایان ایرانی و آذربایجانی در حال مطالعه راه های همکاری در زمینه تجارت دیجیتال هستند.

به گزارش ترند، وزیر ارتباطات و فن آوری اطلاعات ایران خواستار گسترش همکاری ها با آذربایجان در زمینه استارتاپ ها شد. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، محمدجواد آذری جهرمی در حاشیه نمایشگاه 3 روزه باکوتل 2017 در آذربایجان گفت: «من معتقدم بخش خصوصی در روابط میان ایران و آذربایجان شانس رسیدن به موافقتنامه هایی در زمینه استارتاپ ها را دارد. سفارت ایران در باکو دایره ویژه ای در این زمینه برای تسهیل همکاری ها ایجاد کرده است.»

وی افزود، از سوی دیگر، اراده سیاسی لازم برای توسعه این نوع همکاری ها وجود دارد.

به گفته وزیر ارتباطات ایران، همکاری ها میان شرکت های استارتاپ ایران و آذربایجان تا حد زیادی متکی به بازار تقاضاست.

«این شرکت ها به صورت عادی در شرایطی همکاری می کنند که فضا برای توسعه فعالیت ها وجود داشته باشد. برای مثال زمینه لازم برای همکاری میان ایران و آذربایجان در حوزه های گردشگری و گردشگری سلامت و همچنین حمل و نقل و کشاورزی وجود دارد. این زمینه ها حوزه های مناسب برای ایجاد استارتاپ ها هستند که می تواند روابط اقتصادی بین دو کشور را تسهیل کنند.»

وی ضمن بیان اینکه چند استارتاپ ایرانی در نمایشگاه باکوتل حضور دارند افزود، همتایان ایرانی و آذربایجانی در حال مطالعه راه های همکاری در زمینه تجارت دیجیتال هستند.

آذری جهرمی همچنین از شرکت های آذربایجانی خواست تا در نمایشگاه های مشابهی که در ایران برگزار می شود شرکت کنند تا ضمن ارائه محصولات خود، شرکایی برای همکاری های مشترک بیابند.

وزیر ارتباطات ایران همچنین اظهار داشت: «با توجه به زمینه های موجود برای همکاری در دنیای واقعی و امکان گسترش این همکاری ها به دنیای مجازی، به نظر می رسد که ظرفیت بین دو کشور در زمینه استارتاپ ها قابل افزایش است.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید